امتیاز دهید post

اطلاعات کشور ترکیه

ارز: لیر

کد منطقه: 90

پایتخت: آنکارا

قاره: آسیا

زبان بومی: ترکی

جمهوری ترکیه یک کشور بین قاره ای است که در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است و در شبه جزیره آناتولی و تراسیان در منطقه بالکان گسترش یافته است. این کشور از شمال شرقی با گرجستان، از شرق با ارمنستان، ایران و آذربایجان، از شمال با آب های سرزمین روسیه در دریای سیاه، از شمال با بلغارستان و یونان، از سمت غرب با جزایر یونانی دریای اژه، از جنوب با آب های قبرس، دریای مدیترانه و سوریه و از جنوب شرقی با عراق هم مرز است.

با توجه به موقعیت استراتژیک ترکیه بین اروپا و آسیا و همچنین بین 3 دریای مرزی، این کشور تقاطع تاریخی میان فرهنگ ها و تمدن های شرقی و غربی بوده است. ترکیه اقامتگاه چندین تمدن بزرگ مانند امپراطوری پارس، یونان باستان، امپراطوری روم، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی بوده است.

قیمت های جدید  برنامه اخذ تابعیت  ترکیه اعمال شده اند

در ژانویه 2017، دولت ترکیه در روزنامه رسمی ترکیه اصلاحیه مقررات مربوط به اجرای قانون تابعیت و پاسپورت ترکیه را منتشر کرد. این اصلاحیه یک طرح شهروندی ایجاد کرد که تحت آن، ملیت های خارجی و وابستگان آن ها، که از لحاظ اقتصادی به کشور کمک کنند، می توانند شهروندان ترکیه شوند. کمک های اقتصادی باید به منظور تحریک بازار املاک، ورود ارز خارجی و ایجاد اشتغال باشد.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه، 250,000 دلار است که 75 درصد نسبت به قیمت قبلی یعنی 1 میلیون دلار، کاهش یافته است. 

لاسزلو کیس، مدیر هلدینگ دیسکاس (شرکت مهاجرتی قدرتمند در ترکیه) بر این باور است که تغییر سیاست برنامه اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری برای افرادی که امکان ریسک کمتری دارند، بهتر است.

وی گفت: ” ترکیه در بحران مالی است و با کاهش ارزش لیر، سرمایه گذاران در املاک که 5 سال گذشته در برنامه های تابعیت ترکیه سرمایه گذاری کردند، ضرر کردند. در حال حاضر، به دلیل تاثیر بحران مالی و کاهش ارزش لیر، قیمت های موجود برای سرمایه گذاری در املاک، به نظر پتانسیل بالایی برای سود آوری در میان مدت دارد.

مزایای اخد تابعیت ترکیه چیست؟ 

آب و هوای گرم

حق زندگی و کار در ترکیه در همه زمان ها

دسترسی به مزایای آموزشی و خدمات درمانی

خرید ملک بدون محدودیت

 هزینه زندگی پائین

سفر بدون ویزا به 105 کشور، از جمله آسیای جنوب شرقی، ژاپن، کره جنوبی

پاسپورت ترکیه دسترسی بدون ویزا به منطقه شنگن ندارد اما ترکیه عضو معاهده E2 است و این به این معنا است که افرادی که پاسپورت و تابعیت ترکیه را دارند، واجد شرایط برای دریافت ویزای E2 آمریکا هستند.

داشتن تابعیت ترکیه همچنین برای متقاضیانی که وارد برنامه EB-5 شده اند، فرصت بسیاری خوبی است.

پروسه EB-5  با داشتن تابعیت ترکیه 2 سال طول می کشد و هر سال 700 نفر با داشتن تابعیت این کشور می توانند وارد این برنامه شوند. در حال حاضر تعداد افرادی که برای این برنامه اقدام می کنند، حدودا سالی 40 -50 نفر است.

به طور خلاصه، اخذ تابعیت ترکیه در عوض سرمایه گذاری 250,000 دلاری در املاک ترکیه، پس از 2 سال شما را واجد شرایط برای دریافت گرین کارت آمریکا می کند.

ملیت های غیر مجاز برای شرکت در برنامه اخذ تابعیت ترکیه

هیچ ملیتی به طور رسمی برای شرکت در برنامه اخذ تابعیت ترکیه محدود نشده است.

تابعیت مضاعف

تابعیت مضاعف در ترکیه به رسمیت شناخته می شود. در نتیجه شما ملزم به ترک تابعیت قبلی خود برای تبدیل شدن به  شهروند ترکیه نیستید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت ترکیه

• اصل و فتوکپی پاسپورت اول

• 4 عکس دارای در ابعاد عکس پاسپورت

•گواهی پزشکی

• گواهی عدم سوء پیشینه پلیس

• اصل یا کپی برابر با اصل شناسنامه

• اصل و یا کپی برابر با اصل سند ازدواج (در صورت لزوم)

• عنوان دارایی های مالی خریداری شده

•صورت حساب بانکی

• اصل نامه معرفی بانک (حداکثر 6 ماه)

• اظهارنامه منبع مالی

مراحل برنامه اخذ تابعیت ترکیه

در ابتدا، یک بررسی دقیق در مورد متقاضی انجام خواهد شد تا  اطمینان حاصل شود که متقاضی واجد شرایط است.

در صورت لزوم، متقاضی باید به بانک ها معرفی شود تا حساب بانکی را افتتاح کند و مبلغ سرمایه لازم  را سپرده گذاری کند.

قبل از درخواست شهروندی، متقاضی باید اجازه اقامت کوتاه مدت دریافت کند.

به طور کلی برای درخواست اقامت کوتاه مدت، در ابتدا متقاضی باید با یک ویزای معتبر به ترکیه وارد شود یا با استفاده از معافیت های ویزا وارد ترکیه شود.

پس از ورود قانونی به ترکیه، متقاضی که مایل به اقامت در ترکیه است، می تواند “اجازه اقامت کوتاه مدت” را درخواست کند. با توجه به موارد ذکر شده، برای درخواست اقامت کوتاه مدت، ابتدا متقاضی باید به طور قانونی به ترکیه وارد شود و پس از آن یک درخواست آنلاین ارسال شود و یک تاریخ برای ارائه درخواست از اداره مهاجرت تعیین شود و متقاضی باید در این تاریخ در ترکیه حضور داشته باشد.

مدت انتظار برای تاریخ مصاحبه جهت اخذ مجوز اقامت کوتاه مدت، در بسیاری از مناطق محبوب (مانند استانبول، ازمیر، آنکارا) بسیار طولانی است (8 تا 24 هفته). با این حال، در چنین برنامه های کاربردی کوتاه مدت (از طریق سرمایه گذاری)، مدت انتظار برای تاریخ مصاحبه می تواند کوتاه تر باشد (در عرض یک یا دو هفته پس از درخواست آنلاین)، و تاریخ تعیین وقت برای سهولت دسترسی متقاضیان ترتیب داده می شود. 

هنگامی که سرمایه گذاری انجام شد، باید تمام مدارک  مورد نیاز برای درخواست شهروندی  آماده شود و تمام پرونده ها به اداره زیرمجموعه اداره تنظیم امور خزانه داری/بانکداری ارسال شود.

پس از تأیید اداره تنظیم امور خزانه داری/بانکداری، باید درخواست اخذ تابعیت ترکیه به وزارت کشور ارسال شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه اخذ تابعیت  ترکیه از طریق سرمایه گذاری با مشاوران کنکاش تماس حاصل فرمایید.

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *