برنامه ویزای گلدن پرتغال از طریق خرید ملک

5/5 - (21 امتیاز)

برنامه اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک یا همان ویزای طلایی پرتغال (Portugal Golden Visa) یکی از موفق‌ترین برنامه‌های اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری بود اما این روزها این برنامه که از سال ۲۰۱۲ شروع به جذب سرمایه کرده بود در دسترس نیست. اما هیچ نگران نباشید برنامه‌های دیگری برای اخذ اقامت پرتغال و اروپا و خرید ملک در این قاره زیبا وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

متقاضیان ویزای طلایی با سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۲۸۰,۰۰۰ یورو در بخش املاک پرتغال می‌توانستند همراه با همسر و فرزندان برای اقامت این کشور درخواست دهند که برای ۵ سال اول موقت بود یعنی نیاز به تمدید داشت و بعد از آن شخص مجاز بود تا برای اقامت دائم درخواست دهد.

در ادامه مقاله، مفصل درباره مسیر و شرایط اخذ اقامت دائم پرتغال با خرید ملک که دیگر در دسترس نیست و جزئیات مربوط به آن توضیح دادیم، و سپس به ارائه مسیرهای جایگزین اخذ اقامت پرتغال و اقامت اروپا از طریق خرید ملک می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

کلیاتی درباره اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک

همین ابتدا بیایید با کلیاتی درباره اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری در املاک آشنا شویم. شما با اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک حق زندگی، کار و تحصیل در پرتغال و سفر آزادانه در حوزه شنگن را به‌دست می‌آوردید. این برنامه تنها نیازمند ۷ روز اقامت در پرتغال در هرسال بود که پس از ۵ سال امکان تبدیل آن به اقامت دائم، تابعیت و اخذ پاسپورت وجود داشت. بعد از ۵ سال و در صورت آشنایی ابتدایی با زبان پرتغالی سطح A2 و در صورتی که این سفرهای ۷ روزه در طول ۵ سال را رعایت کرده بودید، می‌توانستید برای اخذ اقامت دائم و شهروندی درخواست دهید.

خب حالا که با کلیات این برنامه آشنا شدید، بیایید تا بیشتر با این کشور زیبا آشنا شویم و سپس درباره مسیرهای جایگزین اخذ اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال بگوییم.

آشنایی با کشور پرتغال

کشور پرتغال که در کرانه اقیانوس اطلس واقع شده، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دولت‌های اروپا و البته یکی از آرام‌ترین و امن‌ترین کشورهای جهان است. پرتغال عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است و مانند سایر کشورهای این منطقه مبادلاتش را با ارز یورو انجام می‎‌دهد. زبان پرتغالی زبان رسمی این کشور است، اما انگلیسی هم در مناطق توریستی و در میان قشر جوان رایج است.

یک‌سوم از اقتصاد کشور پرتغال مربوط به تولید و ساخت است. این کشور تأمین‌کننده چوب پنبه در سطح جهانی است. از طرف دیگر صنعت گردشگری پرتغال پررونق است و بخش مهمی از درآمد ارزی کشور از طریق ورود گردشگران در روزهای مختلف سال به ویژه تعطیلات سال نو میلادی تأمین می‌شود.

با منابع کمی از انرژی هیدروکربن، پرتغال متعهد به تولید منابع انرژی‌های تجدیدپذیر مانند هیدرو (آبی)، بادی و خورشیدی (سولار انرژی) است. در واقع، بیش از ۴۰ درصد از انرژی تولیدی پرتغال از این منابع تأمین می‌شود که شامل بهترین برج بادی در سراسر جهان است.

پرتغال کشوری نسبتاً کوچک با جمعیت حدوداً ۱۱ میلیون نفر است که به تاریخ غنی، فرهنگ زنده، غذاهای منحصربه‌فرد، آ‌ب‌وهوای مطلوب و سواحل فوق‌العاده خود افتخار می‌کند.

شرایط اخذ اقامت پرتغال با خرید ملک

بعد از این آشنایی کوتاه با پرتغال وقتش رسیده که مسیر ویزای طلایی یا همان گلدن ویزا را توضیح دهیم.

این برنامه یکی از برنامه‌های اخذ اقامت اروپا بدون شرط حضور با شرط خرید ملک  بود که تنها با حضور یک‌هفته‌ای در سال و بعد از مدت ۵ سال می‌توانست به دریافت اقامت دائم و شهروندی پرتغال منجر شود. کشور پرتغال تابعیت مضاعف را به رسمیت می‌شناسد؛ یعنی شما می‌توانید هم‌زمان که پاسپورت کشور خودتان را همچنان دارید، از طریق یکی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری نظیر ویزای انجل پرتغال، بعد از مدتی، پاسپورت پرتغال را هم به‌دست آورید.

از طریق اخذ اقامت این کشور می‌توانید بدون نیاز به ویزا به تمام کشورهای حوزه شنگن آزادانه سفر کرده و بدون محدودیت در کشور پرتغال زندگی، کار و تحصیل کنید.

از طرف دیگر این برنامه شامل خانواده شما هم می‌شد؛ یعنی با سرمایه‌گذاری متقاضی اصلی، همسر و فرزندان وابسته هم می‌توانستند اقامت این کشور را اخذ کنند. همه این مزایا برای ویزای انجل پرتغال هم فراهم است. همین طور، برای اینکه بتوانید آزادانه به حوزه شنگن سفر کنید، هنوز هم می‌توانید از طریق خرید ملک در اسپانیا اقدام کنید.

نکاتی که هنگام خرید ملک در پرتغال باید در نظر گرفت

خرید ملک به‌خودی‌خود کار آسانی نیست، به‌خصوص اگر در کشور دیگری باشد، نیاز به داشتن اطلاعات بیشتری دارد.

بسیار مهم است که قبل از هر اقدامی، در مورد شهرها و مناطق مختلف پرتغال، هزینه زندگی، آینده منطقه و شرایط اقتصادی، وضعیت فعلی ملک و موارد مشابه تحقیق کنید و باتوجه‌به نیاز و بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین مکان را برای خرید ملک در نظر بگیرید. بعضی از شهرها مناسب برای زندگی خانوادگی و تحصیل فرزندان و بعضی دیگر مناسب برای اجاره هستند. شهرهای زیادی در پرتغال به‌عنوان مناطق توریستی یا دانشگاهی شناخته می‌شوند و آینده سودآوری دارند، یعنی شما می‌توانید در طول سال خانه را به گردشگران و یا دانشجویان اجاره داده و از این طریق درآمد یورویی هم داشته باشید.

توصیه ما این است که قبل از هر اقدامی برای خرید ملک، از افراد متخصص این کار کمک بگیرید. منظور ما از افراد متخصص وکیل ملک باتجربه و ایجنت‌های صادق و مورد اطمینان هستند. بعد از تحقیق در مورد شهر یا شهرهای موردعلاقه باید برای سفر به پرتغال و بازدید از املاک موردنظرتان آماده شوید. در این فاصله ایجنت‌های کنکاش، املاک مناسب با نیاز شما را برای بازدید انتخاب می‌کنند.

باید توجه داشت که برنامه دریافت ویزای طلایی از طریق خرید ملک دیگر قابل اقدام نیست و در ضمن هر ملکی برای اخذ ویزای طلایی پرتغال مناسب نبود. همان‌طوری که گفتیم، حداقل قیمت ملک خریداری شده باید ۲۸۰ هزار یورو می‌بود؛ بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، مهم بود که ایجنت تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.

بهترین شهرها و مناطق پرتغال برای زندگی و خرید ملک

در ادامه تعدادی از شهرها را معرفی کردیم که هم برای زندگی و هم برای سرمایه‌گذاری مناسب است:

لیسبون، پایتخت پرتغال

لیسبون پایتخت رنگارنگ کشور پرتغال و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر در حاشیه اقیانوس اطلس و جنوب اروپا قرار گرفته، به همین دلیل غذاهای دریایی تازه و معروفی را در این شهر می‌توان امتحان کرد.

شهر لیسبون محبوب‌ترین مقصد برای متقاضیان خرید ملک در پرتغال است، اما باید توجه داشت که برنامه اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک فعلا منتفی است و برای دریافت اقامت پرتغال می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری در یک استارتاپ معتبر در پرتغال یا همان ویزای انجل اقدام کنید.

با این حال  قیمت ملک در لیسبون در ۲ سال اخیر ۲۵ درصد افزایش داشته است. به طور متوسط قیمت هر مترمربع ملک در این شهر ۳,۵۰۰ یورو و در حومه و اطراف شهر حدود ۲,۰۰۰ یورو است. همچنین اجاره ملک نیز در لیسبون رونق خوبی دارد، زیرا به‌خاطر توریستی بودن شهر لیسبون، اجاره ملک به‌صورت کوتاه‌مدت در این شهر متداول است.

یکی از مناطق محبوب در بین خارجی‌هایی که قصد خرید ملک در لیسبون را دارند، منطقه کشکاش است. با نیم ساعت رانندگی از این منطقه می‌توان به پایتخت رسید. کشکاش به شلوغی لیسبون نیست، آرامش بیشتری برای زندگی دارد و از نظر امکانات آموزشی از موقعیت خوبی برخوردار است، همچنین فاصله کشکاش از ساحل تنها ۳۰ کیلومتر است.

پورتو، دومین شهر مهم پرتغال

پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال بعد از لیسبون است. این شهر ساحلی در شمال غرب پرتغال قرار دارد و به لحاظ آب‌وهوایی معتدل و دلچسب است. بسیاری از متقاضیان خرید ملک که به دنبال شهر آرام‌تر و ارزان‌تری برای خرید ملک هستند، شهر پورتو را بیشتر می‌پسندند.

به طور متوسط در مرکز شهر پورتو قیمت ملک برای هر مترمربع ۲,۰۰۰ یورو و در دیگر نواحی ۱,۵۰۰ یورو است. البته محله‌هایی در پورتو وجود دارند که بیشتر برای خرید ملک باهدف اجاره مناسب هستند. برای مثال، محله ریبیرا یکی از بهترین آنهاست و متوسط اجاره در این محل از بقیه محله‌های پورتو بیشتر است. اگر به دنبال خرید ملک در مرکز شهر پورتو هستید، محل کمپنها از لحاظ متوسط قیمت از سایر محله‌های واقع در مرکز شهر ارزان‌‌تر است. برای خرید ویلا یا آپارتمانی لاکچری نزدیک به اقیانوس با مناظر خیره‌کننده ساحلی باید سری به محل معروف فوزدودورو بزنید، البته متوسط قیمت در این محل بالاتر است.

شهری به نام ویلانوادوگایا در نزدیکی پورتو واقع شده که بین سرمایه‌گذاران به لحاظ داشتن محیطی گرم و خانوادگی محبوب است و البته سیستم حمل‌ونقل عمومی منظمی این شهر را به پورتو وصل می‌کند.

آویرو

یکی از بهترین شهرهای پرتغال برای زندگی و تحصیل بدون شک آویرو است. این شهر در سواحل غربی کشور نزدیک به شهر پورتو واقع شده است.

آویرو به‌قدری زیبا است که به ونیز پرتغال مشهور شده است. دانشگاه‌های مطرحی در این شهر واقع شده  و چندین منطقه صنعتی هم در پورتو قرار دارد که به همین خاطر فرصت‌های شغلی زیادی در این شهر وجود دارد.

آویرو دانشگاه‌های مطرح و مشهوری دارد و به دلیل شهرک‌های صنعتی آینده شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان و نیروهای کار خارجی فراهم کرده است. بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در این شهر زندگی می‌کنند.

فارو

فارو بزرگ‌ترین شهر منطقه آلگاروه در جنوب پرتغال است. این شهر تنها ۲ ساعت رانندگی از پایتخت فاصله دارد؛ اما به دلیل وجود امکانات مطلوب از جمله امکانات پزشکی، آموزشی، فرودگاه، امکانات تفریحی و فرصت‌های شغلی فراوان، مردم این شهر از رفتن به پایتخت بی‌نیاز هستند.

از ماه مارس تا سپتامبر چهره شهر به‌خاطر ورود توریست‌ها و گردشگران به‌کلی دگرگون می‌شود و به همین خاطر رونق اقتصادی خوبی در شهر وجود دارد. قیمت ملک در فارو به نسبت کمی بالاست، اما به مزیت‌های آن می‌ارزد.

کویمبرا

شهر کویمبرا واقع در مرکز پرتغال سومین شهر بزرگ این کشور است. یکی از افتخارات این شهر دانشگاه بین‌المللی کویمبرا است که از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود، پس در این شهر هم تا دلتان بخواهد دانشجو زندگی می‌کند.

۳ نوع ملک در این شهر وجود دارد:

  • املاکی که قدیمی هستند و نیاز به بازسازی دارند.
  • املاکی که موردپسند دانشجویان است و برای اجاره دادن مناسب هستند.
  • املاک بزرگی که در مرکز شهر واقع نشده و برای زندگی در فضای آرام خارج شهر مناسب هستند.

برای اخذ اقامت پرتغال چه ملکی را انتخاب کنیم؟!

برای اخذ اقامت پرتغال دیگر نمی‌توانید از طریق خرید ملک اقدام کنید اما پیش‌تر برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک باید به موارد زیر توجه می‌کردید. برای شروع پروسه سرمایه‌گذاری در حوزه املاک پرتغال باید چند شرط را در نظر می‌گرفتید:

  • خرید ملک در پرتغال به ارزش حداقل ۵۰۰,۰۰۰ یورو: در این گزینه، املاک باید غیر مسکونی باشند.
  • خرید ملک در پرتغال به ارزش حداقل ۴۰۰,۰۰۰ یورو: درصورتی‌که ملک خریداری شده در مناطق کم‌جمعیت پرتغال باشد.
  • خرید ملک قدیمی در پرتغال با قدمت بالای ۳۰ سال در مناطق کم‌جمعیت پرتغال به شرطی که در حال بازسازی باشد و ارزش خرید و بازسازی ملک با هم حداقل ۲۸۰,۰۰۰ یورو شود.

با خرید ملکی که یکی از این سه شرط را داشت، شما می‌توانستید وارد پروسه اخذ ویزای طلایی می‌شوید.

مزایای اقامت پرتغال

  • دسترسی آسان از پرتغال به تمام کشورهای حوزه شنگن
  • امکان حضور غیر مستمر در کشورهای حوزه شنگن به مدت ۶ ماه از سال
  • اقتصاد پایدار و درحال‌رشد
  • مالیات پایین در خرید و انتقال ملک
  • آب‌وهوای آفتابی و سواحلی با چشم‌انداز اقیانوس
  • کسب درآمد و سودآوری بالا از طریق اجاره ملک
  • اخذ اقامت برای همسر، فرزندان و پدر و مادر
  • اخذ اقامت برای فرزندان مشغول به تحصیل و وابسته به متقاضی اصلی
  • استفاده از امکانات و تفریحاتی چون سواحل ماسه‌ای، غواصی، اسکی، تفریحات دریایی، مراکز تنیس، سوارکاری، رستوران‌های لوکس، خدمات درمانی خوب و کلینیک‌های خصوصی

همه این مزایا را می‌توانید با اقدام برای ویزای انجل پرتغال به‌دست بیاورید. با ویزای انجل پرتغال صاحب استارتاپی می‌شوید که می‌تواند مثل یک ملک یا حتی بیشتر رشد کند و درآمدزایی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

خرید ملک در اسپانیا، همسایه پرتغال نیز، همه این مزایا را برای افراد دارد. به علاوه می‌توانید با ویزای گلدن اسپانیا پس از ۵ سال اقامت دائم و پس از ۱۰ سال پاسپورت اسپانیا را دریافت کنید و به راحتی بدون ویزا به بسیاری کشورها حتی آمریکا سفر کنید.

ضرورت افتتاح حساب برای خرید ملک

برای خرید ملک در پرتغال ابتدا به یک حساب بانکی نیاز دارید. برای افتتاح حساب بانکی هم نیاز به شماره مالیاتی و یک نماینده مالیاتی است. این اقدامات توسط کنکاش انجام و سپس این مدارک به‌اضافه چند مدرک هویتی دیگر برای افتتاح حساب به بانک ارائه می‌شد تا بعد از افتتاح حساب متقاضی انتقال پول به‌منظور خرید ملک را انجام دهد.

اقامت دائم و شهروندی پرتغال

یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در برنامه ویزای طلایی پرتغال وجود داشت، تفاوت بین اقامت دائم و اقامت موقت و البته مواردی است که در ۵ سال اول باید رعایت می‌کردید تا موفق به اخذ پاسپورت و شهروندی شوید.

یکی از تفاوت‌های اقامت موقت از طریق خرید ملک و اقامت دائم پرتغال این است که اگر دارنده اقامت موقت، ملک خریداری شده را بفروشد، اقامت خود را به‌صورت کلی از دست می‌دهد، اما اگر اقامت وی دائم باشد، فروش ملک تأثیری بر وضعیت اقامتی او نخواهد داشت. کسانی که به ارزش معینی در پرتغال ملک خریده و به مدت ۵ سال آن را نفروخته باشند، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم پرتغال اقدام کنند.

علاوه بر اخذ اقامت دائم متقاضی در صورت رعایت الزامات می‌تواند برای اخذ شهروندی و پاسپورت پرتغال اقدام کند. از آن جایی که شهروند یک کشور اتحادیه اروپا شهروند کل اتحادیه اروپا است و پرتغال عضو این اتحادیه است، شهروندان پرتغال حق زندگی، کار و تحصیل در تمام کشورهای اتحادیه را دارند.

در ضمن امکان سفر آزادانه برای دارندگان پاسپورت پرتغال از دیگر مزایای اخذ شهروندی این کشور است. علاوه بر سفر آزادانه در حوزه کشورهای شنگن، پاسپورت پرتغال دارای قدرت سفر بدون ویزا به ۱۸۷ کشور در سراسر جهان است. در نتیجه با ویزای گلدن بعد از ۵ سال شما مانند دیگر شهروندان پرتغال حق کار، زندگی و تحصیل در این کشور و سایر کشورهای اتحادیه را دارید و می‌توانید از تمام مزایای داشتن این پاسپورت معتبر بهره‌مند شوید. البته دریافت اقامت موقت پرتغال از طریق خرید ملک فعلا امکان‌پذیر نیست و برای به‌دست آوردن این امکانات می‌توانید برای ویزای انجل پرتغال یا خرید ملک در سایر کشورهای اروپایی مثل اسپانیا اقدام کنید.

شرایط اولیه برای اخذ شهروندی پرتغال پس از ۵ سال

اگر متقاضی بعد از ۵ سال بخواهد برای شهروندی درخواست بدهد، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • ۱۸ سال به بالا باشد
  • حداقل ۵ سال اقامت این کشور را داشته باشد
  • سطح اولیه‌ای از دانش زبان پرتغالی (سطح A2) داشته باشد
  • بر اساس قوانین پرتغال مجرم نباشد و نامه عدم سوءپیشینه را ارائه دهد
  • برای ایجاد شرایط مطلوب‌تر به‌منظور اخذ تابعیت و پاسپورت بتواند با جامعه پرتغال در ارتباط باشد

خرید ملک در پرتغال با شرکت کنکاش

با توجه به نکات گفته شده، با اینکه برنامه اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک، برنامه جذابی بود که تیم کنکاش از طریق آن به ایرانیان زیادی برای دریافت اقامت اروپا کمک کرد، اما این روزها دیگر در دسترس نیست. در نتیجه شرکت کنکاش که بیش از سی سال تجربه در زمینه اخذ اقامت و پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری دارد، به شما کمک می کند تا بهترین برنامه جایگزین را برای اخذ اقامت اروپا پیدا کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی شرایط و سرمایه‌‌ای که دارید، حتماً با تیم مشاوران ما تماس بگیرید و وضعیت فعلی خود را برای اخذ اقامت پرتغال از طریق ویزای انجل یا اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اسپانیا بررسی کنید.

آیا روش ارزان‌تری برای اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد؟

بسیاری از متقاضیان امکان پرداخت هزینه خرید ملک را ندارند و به دنبال راهی ارزان‌تر برای سرمایه‌گذاری در پرتغال هستند تا حتماً به اخذ اقامت دائم و پاسپورت منجر شود. برای این دسته از دوستان یک پیشنهاد خاص و متفاوت داریم که چند سالی است به‌عنوان یکی از مطمئن‌ترین راه‌های اخذ اقامت پرتغال موفق عمل کرده است.

دولت پرتغال در سال ۲۰۱۹، یک برنامه بسیار پیشرو و استثنایی با مزایای بی‌نظیر  به نام ویزای انجل پرتغال را به تصویب رساند. در این برنامه تنها با سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۷۵,۰۰۰ یورو می‌توانید در مدت چند ماه اقامت پرتغال را به‌دست آورید. این برنامه شرط حضور فیزیکی ندارد و از تمام مزایای بی‌نظیر اقامت پرتغال برخوردار خواهید شد. همچنین بعد از ۵ سال می‌توانید برای اخذ تابعیت پرتغال و بهره‌مندی از مزایای تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا اقدام نمایید.

این برنامه ترکیبی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری و استارتاپ است، به این  معنی که متقاضی مجبور نیست حتما خودش یک ایده خلاقانه استارتاپی داشته باشد و مجبور نیست شخصاً روی آن کار کند. در این برنامه متقاضی سرمایه لازم برای تحقیقات روی یک ایده استارتاپی را پرداخت خواهد کرد و شرکت‌های انکوباتور مورد تأیید دولت پرتغال روی آن ایده کارهای تحقیقاتی انجام خواهند داد تا بتوانند آن را که در ابتدا فقط یک ایده بود، به مدل نهایی برسانند. در پایان کار، سرمایه‌گذار علاوه بر اینکه اقامت پرتغال را کسب می‌کند، مالک آن ایده و نتیجه تحقیقات خواهد بود و می‌تواند آن کسب‌و‌کار را راه‌اندازی کند و یا ایده و نتیجه تحقیقات را بفروشد.

اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک

اگر از آن دست افراد هستید که به سرمایه‌گذاری در ملک علاقه‌مندید، یا برایتان مهم است که در یک کشور اروپایی خوش آب و هوا اقامت موقت و سپس دائم به‌دست آورید، یکی از بهترین گزینه‌ها، خرید ملک در اسپانیاست. شرایط اخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک تقریبا مشابه ویزای گلدن پرتغال است. می‌توانید خانه‌ای مسکونی با قیمت واقعی ۵۰۰ هزار دلار خریداری کنید و برای خود، همسر، فرزندان و والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود اقامت موقت اسپانیا و امکان سفر بدون ویزا به همه کشورهای حوزه شنگن را دریافت کنید.

خبر خوب اینکه، بدون حضور فیزیکی در اسپانیا هم، تا وقتی که ملکی در اسپانیا دارید، اقامتتان قابل تمدید است، اما اگر حداقل سالی ۶ ماه در اسپانیا اقامت کنید، پس از ۵ سال اقامت دائم و پس از ۱۰ سال می‌توانید پاسپورت و تابعیت اسپانیا، یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی، را دریافت کنید.

کلام آخر

 خرید ملک در پرتغال به ارزش حداقل ۲۸۰,۰۰۰ یورو یکی از بهترین و ساده‌ترین مسیرها برای  اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری بود، که امکان زندگی و فعالیت آزادانه در کشورهای حوزه شنگن را برای متقاضی فراهم می‌کرد که این روزها دیگر در دسترس نیست. در نتیجه ما در کنکاش به شما، پیشنهاد دادیم تا از مزایای ویزای انجل پرتغال استفاده کنید یا برای سرمایه‌گذاری در ملک، اسپانیا را انتخاب کنید. سپس به مزایای زیاد خرید ملک در اسپانیا پرداختیم. با خرید ملک در هر دو این کشورها امکان اقامت در این کشورها و امکان سفر بدون ویزا به همه کشورهای حوزه شنگن را خواهید داشت.

اگر سرمایه لازم برای خرید ملک در اسپانیا یا راه‌اندازی شرکت از طریق ویزای انجل در پرتغال را دارید، همین امروز با همکاران ما در تیم کنکاش تماس بگیرید تا به تمام سؤالات شما در یک جلسه مشاوره رایگان پاسخ داده و بهترین مسیر سرمایه‌گذاری را بر اساس شرایطی که دارید، به شما معرفی کنند.

 

سؤالات متداول

  • آیا برای دریافت اقامت پرتغال باید از ملک‌های خاصی خرید کنیم؟

خیر، هر ملکی که در پرتغال برای فروش وارد بازار می شود، مجاز است.

  • آیا خرید ملک در پرتغال، مالکیت صد در صد به خریدار می‌دهد؟

بله، با خرید ملک، ماکیت صد در صد ملک را به‌دست خواهید آورد.

  • آیا همچنان می‌توانیم در لیسبون ملک بخریم و مشمول دریافت اقامت پرتغال شویم؟

از سال ۲۰۲۲ به بعد، خرید ملک در لیسبون فقط در صورتی به اخذ اقامت منجر می شود که ملک تجاری باشد، خرید ملک مسکونی در لیسبون و پورتو برای اخذ اقامت پرتغال دیگر امکان ندارد.

  • آیا اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک یک روش بسیار سریع محسوب می‌شود؟

در سال‌های اخیر و بعد از دوران کرونا، این پروسه تا حدودی طولانی شده و حدود یک سال به طول می‌انجامد.

  • آیا برای دریافت اقامت دائم پرتغال هم نیاز به امتحان زبان پرتغالی است؟

بله دریافت اقامت دائم پرتغال هم مانند دریافت شهروندی پرتغال منوط به دانش زبان پرتغالی البته در سطح ابتدایی است.

2 دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *