امتیاز دهید post
برنامه های سرمایه گذاری در کشور های اروپایی برای بدست آوردن اقامت اروپا

اخذ اقامت دائم اروپا

در حال حاضر دریافت اقامت دائم اروپا از طریق سرمایه گذاری در کشور های اروپایی بدون نیاز به زندگی در آن کشورها و پرداخت مالیات های اقامتی امکان پذیر است. کشور هایی که اقامت دائم اروپا را از طریق سرمایه گذاری ارائه میدهند، مالتا، اسپانیا، پرتغال و یونان هستند.

اقامت در یک کشور اروپایی به فرد اجازه ی زندگی در  همان کشور را میدهد، باید توجه کنید که مفهوم داشتن اقامت با مفهوم داشتن تابعیت و پاسپورت متفاوت است. کشور های زیادی در اروپا وجود دارند که اقامت  کشورشان را ارائه می دهند. این اقامت بعداً می تواند منجر به اقامت دائم اروپا شود در برخی موارد هم اقامت دائم اروپا از همان ابتدا به متقاضی داده می شود مانند سرمایه گذاری در کشور مالتا. معمولا در برنامه های اخذ اقامت دائم اروپا از طریق سرمایه گذاری ( گلدن ویزا اروپا)، چه متقاضی در املاک و چه به صورت اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری انجام دهد، اجباری برای اقامت طولانی مدت در آن کشور وجود ندارد هر چند که اگر بخواهد می تواند در آن کشور ساکن شود و زندگی کند. 

چند کشور هم در حوزه کارائیب وجود دارند که  شهروندی و پاسپورت کشورشان را بلافاصله اعطا می نمایند از جمله دومینیکا و گرانادا.

اقامت دائم اروپا از طریق سرمایه گذاری

پرتغال

500,000 یورو سرمایه گذاری در املاک به علاوه  هزینه های مربوطه و مالیات برای کسب اقامت از کشور پرتغال نیاز است. همچنین می توان ملک با قدمت بالای 30 سال که در حال بازسازی است را به مبلغ 350 هزار یورو خریداری کرد و مشمول گلدن ویزای پرتغال شد. بعد از گذشت 5 سال متقاضیان و خانواده شان می توانند برای اخذ اقامت دائم و همچنین تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کنند. برای این منظور تنها نیاز است که متقاضی و دیگر اعضای خانواده سالی یک هفته حداقل در پرتغال ساکن باشند اما هم برای اخذ اقامت دائم  و هم برای اخذ پاسپورت  نیاز است که امتحان زبان پرتغالی داده شود.

 اسپانیا

برای اخذ اقامت کشور اسپانیا 500,000 یورو سرمایه گذاری در خرید ملک مورد نیاز است و بعد از 5 سال می توان برای اخذ اقامت دائم اروپا اقدام کرد. به منظور اخذ اقامت دائم اروپا سرمایه گذاران باید در طول این مدت در اسپانیا زندگی کنند. چنانکه متقاضی حداقل سالی 6 ماه را در اسپانیا زندگی نکند نمی تواند اقامت دائم اروپا دریافت کند اما می تواند با نگه داشتن ملک در اسپانیا برای همیشه اقامت موقت خود را تمدید نماید. کشور اسپانیا تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد و دریافت تابعیت و پاسپورت از این کشور بسیار مشکل و سختگیرانه است.

 یونان

به منظور اخذ اقامت کشور یونان از طریق سرمایه گذاری متقاضی باید به ارزش حداقل 250 هزار یورو در یونان و یا جزیره های یونان ملک خریداری کند. این گزینه بسیار مورد توجه سرمایه گذارانی است که به دنبال سریع ترین روش اخذ اقامت این کشور هستند چرا که حتی کمتر از سه ماه می توان اقامت این کشور را کسب کرد و از طریق آن به کل کشور های حوزه شنگن بدون ویزا سفر کرد. به منظور حفظ اقامت از کشور یونان متقاضی نیازی نخواهد داشت که در این کشور زندگی کند اما باید ملک را حفظ کرده و نفروشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های اخذ اقامت دائم اروپا با مشاوران کنکاش تماس حاصل فرمایید.

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *