اخذ اقامت یونان با سرمایه گذاری در خرید ملک (هزینه، مزایا و مدارک لازم)

اخذ اقامت یونان با سرمایه گذاری در خرید ملک (هزینه، مزایا و مدارک لازم)


امتیاز دهید post

سرمایه گذاران برای شرکت در برنامه ویزای طلایی یونان با حداقل 250.000 یورو ملک خریداری می کنند. آنها این مسیر را برای دریافت مجوز اقامت برای خود و خانواده خود انتخاب می کنند و در کنار آن فرصتی برای زندگی در کنار دریا و سفر بدون ویزا به منطقه شینگن می کنند. املاک را می توان اجاره داد. سرمایه گذاران می توانند اموال خود را در صورت اخذ اقامت دائم یونان بفروشند. به عبارت دیگر خرید ملک در یونان راه را برای کسب اقامت اروپا؛ دسترسی به کشورهای منطقه شنگن بدون نیاز به ویزا و فرصت طلایی برای پیوستن به جامعه اروپایی  هموار میکند.

در این مقاله، ما به دنبال توضیح روند تقاضا برای کسب اقامت یونان از طریق خرید ملک و وضعیت فعلی بازار املاک دریونان هستیم. پیشنهاد می کنیم از مطالب مرتبط همچون مقایسه اقامت پرتغال با اقامت یونان بازدید نمایید.

برای مشاوره ی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک با مشاوران ما در کنکاش تماس حاصل فرمائید.

اخذ اقامت یونان با سرمایه گذاری در خرید ملک

اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری را می توان با خرید ملک به دست آورد. سرمایه گذاران در عرض 2 تا 3 ماه پس از ارائه مدارک، اجازه اقامت دریافت می کنند. نیازی به قبولی در آزمون مهارت زبان یونانی یا اقامت دائم در این کشور نیست. میتوان با اطمینان  گفت که برنامه سرمایه گذاری در یونان؛ ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا می باشد. سرمایه گذاران خارجی این فرصت را برای مبادله سرمایه جهت دریافت اقامت یونان از سال 2014 غنیمت شمردند.

هزینه برنامه اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

برای شرکت در برنامه ویزای طلایی، سرمایه گذاران املاکی را خریداری می کنند که حداقل 250.000 یورو قیمت دارد. اگر ملک در مالکیت مشترک است، هر مالک باید 250.000 یورو یا بیشتر برای دریافت اجازه اقامت سرمایه گذاری کند. تنها استثنا برای زوج های متاهل است.

در سال 2023، حداقل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برخی مناطق یونان ممکن است به 500.000 یورو افزایش یابد.

انواع املاک واجد شرایط برای برنامه هر نوع ملکی حق دریافت اجازه اقامت را می دهد. شما می توانید یک ویلا، یک آپارتمان شهری، یک مجتمع هتل یا یک قطعه زمین بخرید و برای اقامت اقدام کنید.

قوانین مهاجرت به یونان به متقاضیانی که استقلال مالی دارند اجازه درخواست اقامت را میدهد. در این مورد، از سرمایه گذار انتظار می رود که حداقل 48,000 یورو در حساب خود نگهداری کند. علاوه بر این، معادل با 20  درصد از این مبلغ برای همسر و 15 درصد دیگر برای هر کودک زیر سن قانونی نیز اعمال میشود.

داده های آماری نشان می دهد که خرید ملک، به لطف موقعیت جغرافیایی استراتژیک یونان محبوب ترین گزینه سرمایه گذاری است. یونان یک نقطه عطف برای توریست های ثروتمند است که می توانند ملک اجاره کنند. همچنین، داشتن ملک در یونان به این معنی است که سرمایه گذار در حال حاضر دارای یک مکان جایگزین برای شرایط محتمل و غیرقابل پیش بینی در کشور اصلی خود است.

مزایای اقامت سرمایه گذاری یونان چیست؟

  • سفر به مناطق شنگن بدون نیاز به ویزا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
  • زندگی در مکانی زیبا با آب و هوای مطبوع
  • امکان اقامت در یونان در تمام طول سال. این فرصتی عالی برای زندگی در جامعه اروپایی و استفاده از مزایای شیوه زندگی اروپا است.
  • پردازش ساده و سریع کل پروسه اخذ اقامت که بیش از 3 ماه به طول نمی انجامد. شما باید یک بار به یونان بیایید تا انگشت نگاری شوید و کارت های اقامت خود را دریافت کنید.
  • عدم حضور فیزیکی در یونان. (اگر سرمایه گذار قصد دارد در آینده برای اقامت دائم یا وضعیت شهروندی درخواست کند، مجبور است 183 روز در سال در یونان بماند.)
  • سیستم آموزش یونانی، پزشکی، سیستم حقوقی از مزایای استفاده از اقامت یونان است.
  • شما با سرمایه گذاری در برنامه اقامت سرمایه گذاری یونان، فقط مالکیت ملک در یونان را بدست نمی آورید؛ شما امنیت اجتماعی برای تمام اعضای خانواده و همچنین فرصت محافظت از دارایی های خود را به دست می آورید.

الزامات اخذ اقامت یونان

  • متقاضی باید حداقل 18 سال داشته باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی که در یونان معتبر است و حداقل 30000 یورو را پوشش می دهد
  • یک حساب بانکی یونانی

نکته : در صورتی که سرمایه گذار اطلاعاتی نادرست به مقامات ارائه دهد یا دارای سابقه کیفری یا تهدیدی برای کشور باشد.

مدارک لازم برای اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری در ملک

  • فرم درخواست.
  • عکس‌های جدید. (مطمئن شوید که دارای شرایط عکس ویزای یونان می باشد.)
  • پاسپورت معتبر شما به همراه کپی گذرنامه باید در صورت نیاز شامل ویزای ورود باشد.
  • اثبات پرداخت هزینه های دولتی مربوطه.
  • مدرکی مبنی بر دریافت بیمه درمانی در یونان برای خود و سایر اعضای خانواده.
  • اثبات وجوه شما
  • قرارداد خریدی که گواهی می دهد که هیچ شرط یا معافیتی در خرید وجود ندارد، قیمت کل خرید و روش پرداخت را بیان می‌کند (باید به طور کامل، از طریق اعتبار نگهداری شده در مؤسسه‌ای فعال در یونان یا از طریق انتقال اعتبار
  • اثبات انتقال قرارداد توسط اداره ثبت اسناد و املاک
  • گواهی صادر شده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک مبنی بر عدم وجود مانع در خرید.

آمار تقاضا برای برنامه ویزای طلائی یونان

اجرای برنامه اقامت سرمایه گذاری یونان یک واکنش طبیعی به بحران اقتصادی موجود بود؛ چرا که کشور به شدت نیازمند سرمایه خارجی در بخش خصوصی برای بهبود رکود اقتصادی بود.

داده های آماری تازه نشان می دهد که گلدن ویزا یونان همچنان بیشترین متقاضی را دارد. بین سال های 2014 تا 2021، در مجموع 9610 متقاضی اصلی ویزای طلایی خود را در یونان دریافت کردند. تا سال 2022، در مجموع 28767 مجوز ویزای طلایی یونان به متقاضیان اصلی و وابستگان آنها اعطا شده است. به لطف برنامه اقامت سرمایه گذاری یونان، این کشور توانست بیش از 2.6 میلیارد یورو سرمایه کشور را افزایش دهد.

چینی ها بیشترین متقاضی را برای اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک را داردند. متقاضیان کشور های مصر، لبنان، اوکراین، عراق، سوریه، اردن و ایالات متحده نیز در برنامه کسب اقامت یونان ازطریق سرمایه گذاری فعالیت دارند.

  • چین: 6405 متقاضی
  • ترکیه: 618 متقاضی
  • روسیه: 596 متقاضی
  • لبنان: 304 متقاضی
  • مصر: 250 متقاضی
  • ایران: 194 متقاضی
  • عراق: 135 متقاضی
  • اوکراین: 112 متقاضی
  • ایالات متحده آمریکا: 103 متقاضی
  • اردن: 86 متقاضی
  • ملیت های دیگر: 807

نمودار تقاضا برای اقامت سرمایه گذاری یونان

نمودار تقاضا برای اقامت سرمایه گذاری یونان
نمودار تقاضا برای اقامت سرمایه گذاری یونان

میانگین قیمت خرید ملک در یونان در سال 2022

با توجه به نظرسنجی های انجام شده، اولویت های سرمایه گذاران در طول زمان به طور چشمگیری تغییر کرده است. قبلا سرمایه گذاران خارجی بیشتر به گزینه های مسکن موجود در شهرهای بزرگ مانند آتن علاقه نشان می دادند؛ اما امروزه، اکثریت به مناطق پرجمعیت گردشگری تمایل دارند.

کارشناسان مالی تایمز خرید مسکن در جزیره Rhodes را توصیه میکنند. در سال 2016، میزان معاملات املاک در آنجا 35 درصد افزایش یافته است. یکی از محبوب ترین مکان ها شهر Lindos است. شهرهای Pefkos و Vlycha نیز شهر های محبوب به شمار می آیند.

قیمت ملک در یونان از سال 2018 تا 2021 به طور پیوسته افزایش یافته است. میانگین قیمت املاک یونان به واحد منطقه ای بستگی دارد. اجاره املاک و مستغلات در یونان معمولاً سالانه 2.5٪ تا 6٪ بازدهی را به همراه دارد.

در جدول زیر میانگین قیمت املاک و مستغلات بر اساس منطقه در سه ماهه دوم 2022 آورده شده است.

منطقهقیمت بر حسب متر مربع
آتن مرکزی1700 یورو
آتن شمالی2583 یورو
آتن جنوبی3067 یورو
آتن غربی1500 یورو
پیرئوس1726 یورو
تسالونیکی1750 یورو
کورفو1688 یورو
کورنتیا1333 یورو

بازار املاک در یونان: آمار و ارقام

تحقیقات نشان داده است که شهروندان یونان معتقد هستند که اجاره یک ملک، به دلیل بار مالی نسبتا سنگین مالیاتی در خرید ملک، در واقع یک گزینه منطقی است که در سال های اخیر افزایش یافته است. فقط 42 درصد از پاسخگویان قادر به پرداخت مالیات هستند و  ترجیح می دهند خانه و آپارتمان خود را خریداری کنند.  

فدراسیون املاک یونان این اطلاعات را با داده های آماری قابل اطمینان توضیح داده است: در سال 2006، 81.6 درصد از یونانی ها دارای املاک خصوصی بوده اند و در سال 2018 این تعداد به 73.9 درصد کاهش یافته است.

بر طبق نظرسنجی ذکر شده در بالا، تنها 21.6 درصد اعلام کردند که می توانند مالیات یک ملک را پرداخت کنند، در حالی که 25.4 درصد می گویند که قادر به پرداخت کامل مالیات خود به دولت نیستند. 38.3 درصد دیگر گفتند که برای پرداخت مالیات برای آنها دشوار است.

در طول سه سال گذشته، 76 درصد صاحب خانه ها در یونان نرخ اجاره را 40 درصد کاهش داده اند. کمتر یونانی مایل به خرید املاک در شبه جزیره هست، این گرایش قطعا کار را برای سرمایه گذاران خارجی که علاقه مند به برنامه اقامت سرمایه گذاری یونان هستند  ساده تر می کند.

در همین هنگام، اقتصاد یونان به تدریج از عواقب ناشی از بحران، بهبود حاصل می کند. اخیرا کارشناسان سازمان S & P Global رتبه اعتباری کشور را از B – به B  ارتقا یافته است، که چشم انداز بهبود را گزارش میدهد. به گفته تحلیل گران، این پویایی مثبت، بازتابی از بهبود اوضاع مالی در برابر وضعیت پایدار سیاسی است و همچنین کاهش نرخ بیکاری را در بر داشته است.

داده های ارائه شده از سوی بانک مرکزی یونان نیز نشان دهنده بهبود در بخش اقتصادی با افزایش شدید حجم سرمایه گذاری های خارجی است.

از ژانویه تا ژوئن 2017، سرمایه گذاری خارجی به 129.7 میلیارد یورو افزایش یافته است.

بخش صادرات یونان در مقایسه با نیمه اول سال 2016، 18.2 درصد افزایش یافته است (12 میلیارد یورو در برابر 14.2 میلیارد یورو). حوزه گردشگری بین المللی نیز به صورت پویا در حال توسعه است. در سال 2017، یونان 30 میلیون بازدید کننده داشته است.

یونان توجه افراد مشهور دنیا را جلب کرده

به تازگی، اخبار منتشر شده حاکی از خرید یک جزیره یونانی  توسط لیونل مسی ستاره بارسلونا بوده است. به نظر می رسد که مسی ممکن است صاحب جزیره صوفیه شده باشد که از سال 2015 برای فروش بوده است. هیچ تایید رسمی از این اطلاعات هنوز وجود ندارد.

دلالان معاملات ملکی محلی گزارش می کنند که یونان در حال حاضر جزایر زیادی برای فروش دارد که مورد توجه ستاره های فوتبال و ستاره های مشهور در دنیای سینما هستند. جولیا رابرتز، بروس ویلیس، امیر کوستریتیکا و جانی دپ همه از صاحبان املاک در یونان هستند.

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *