امتیاز دهید post

در حال حاضر شرکت کنکاش برای این برنامه اقدام نمی کند. 

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک برای مدیران، سرمایه داران، سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل است. متقاضیان با داشتن تجربیات مدیریتی و  تجاری چه در بخش خصوصی و چه دولتی ممکن است قادر به اقدام در این گروه باشند. مهاجران سرمایه گذار از طریق استان کبک و یا هر استان دیگر، طبق قانون اساسی کانادا، که حق حرکت و زندگی در هر نقطه از کشور را به شهروندان اعطا کرده است، قادر خواهند بود در هر نقطه از کشور آزادانه زندگی کنند.

 متقاضی اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک باید واجد شرایط زیر باشد:

  • اثبات داشتن حداقل دارایی به ارزش 2,000,000 دلار کانادا

  • پرداخت مبلغ 1,200,000 دلار به خزانه دولت به مدت ۵ سال

  • و یا پرداخت بهره بانکی بلاعوض به مبلغ 350,000 دلار کانادا (به جای 1,200,000 دلار)

  • اثبات منشا ثروت

  • اثبات قانونی بودن کسب و کار و تجربیات فعلی

مزایای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری:

  • ملزم نبودن به راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا جهت سرمایه دارانی که 350,000 دلار  با شرایط تعریف شده پرداخت می نمایند

  • آزادی انتخاب محل زندگی در هر جای کشور بدون پرداخت جریمه

  • آزادی سفر به بیش از ۱۷۰ کشور جهان

  • تحصیل در بهترین سیستم آموزشی و دانشگاه های دنیا

  • بهداشت و درمان رایگان

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک

برنامه بسیار موفق اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک برای افراد متمول واجد شرایط و خانواده آنان در سراسر جهان فرصت مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک را فراهم می کند. پس از اینکه برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری فدرال بسته شد، این برنامه تنها برنامه سرمایه گذاری به منظور اخذ اقامت این کشور است که در حال حاضر در دسترس صاحبان کسب و کار  قرار دارد و  استانداردهای سرمایه گذاری مشابهی با برنامه سابق فدرال دارد.

بر اساس گزارش موسسه Reputation، کانادا محبوب ترین کشور با بیشترین اعتبار در جهان است و این کشور امن و مدرن، کیفیت بالای زندگی را در جامعه ای با اقوام مختلف و با هزینه زندگی مقرون بصرفه به مهاجران عرضه می کند.

متقاضیان مهاجرت به کبک که در این برنامه پذیرفته می شوند، ویزای اقامت دائم کانادا را بدون قید و شرط دریافت می کنند و می توانند بلافاصله شروع به کار و انجام کسب و کار در هر نقطه از کشور کانادا البته در صورت تمایل نمایند. فرزندان مهاجرین جدید برنامه سرمایه گذاری نیز می توانند بی درنگ در کانادا شروع به تحصیل کرده و به عنوان دارنده اقامت کانادا (در مقایسه با دانش آموزان و دانشجویان خارجی) برای تحصیل در مدارس و دانشگاه ها شهریه شهروندان را پرداخت نمایند.

متقاضیان برنامه اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک باید قصد اقامت در کبک داشته باشند . کبک بزرگ ترین استان کانادا از نظر وسعت و دومین استان پر جمعیت این کشور است و تقریبا یک چهارم جمعیت 35 میلیونی کانادا را در خود جای داده است. کبک دارای جامعه ای باطراوت و موفق است که بر اساس تساوی حقوق انسان ها بنا شده و به طرز شگفت انگیزی از اقوام مختلف استقبال کرده و جامعه ای بسیار متنوع است. 

گرچه مهاجران روش سرمایه گذاری در کبک و خانواده های آنان اجازه دارند در هر شهری در کانادا زندگی کنند، کیفیت عالی زندگی در کبک این استان را در میان مهاجران جدید بسیار محبوب کرده است. مونترال بزرگ ترین شهر کبک، شهری مدرن و پویاست که دارای مراکز خرید، رستوران ها و زندگی شبانه و برخی از بهترین بیمارستان ها و امکانات بهداشتی کانادا است.

سیستم آموزشی کبک طراز اول است و این استان میزبان موسسات آموزشی در بالاترین سطح جهان مانند دانشگاه مک گیل است. گرچه جمعیت غالب استان کبک فرانسوی زبان هستند، انگلیسی نیز بطور گسترده در مونترال به ویژه در جامعه تجاری این شهر صحبت می شود. تنوع فرهنگی حیرت انگیز مونترال، به شدت از مهاجران جدید استقبال می کند.  استان کبک به داشتن یکی از پاکیزه ترین آب و هواهای جهان معروف است.

تجربه مدیریت تجاری

برنامه اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک متقاضیانی را تایید صلاحیت می کند که دارای حداقل 2 سال تجربه مدیریت تجاری تمام وقت در 5 سال اخیر باشند. این تجربه مدیریتی باید شامل امور مدیریت، برنامه ریزی و کنترل منابع مالی و انسانی در یک شرکت یا سازمان مانند کسب و کارهای تجاری و کسب و کارهای حرفه ای (به شرطی که این کسب و کار خصوصی یا شراکتی دارای حداقل 2 کارمند تمام وقت  بوده باشد) باشد.

علاوه بر شرایط مذکور، مقامات مسئول ویزای سرمایه گذاری کانادا که درخواست های مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک را ارزیابی می کنند، عوامل دیگری مانند سن، تحصیلات، قابلیت سازگاری، مهارت زبان و سابقه کاری را نیز در نظر می گیرند. یک وکیل خبره مهاجرت کانادا که تجربه زیادی در آماده سازی پرونده های برنامه سرمایه گذاری کبک دارد، اطمینان حاصل می کند که پرونده مشتری تمام ویژگی های متقاضی را که ممکن است پرونده او را قدرتمند تر و مستحکم تر کنند را شامل می شود.

مراحل درخواست اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک

قدم 1: شرکت حقوقی کنکاش با همکاری متقاضی اقدام به جمع آوری کلیه مدارک تکمیلی مورد نیاز برنامه سرمایه گذاری کبک می کند که شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک شناسایی

  • گواهی عدم سوء پیشینه

  • مدارک اثبات ثروت

  • مدارک اثبات تجربه مدیریتی تجاری

  • مدارک تحصیلی

قدم 2: چنانچه مدارک تکمیلی متقاضی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نباشند، شرکت کنکاش هماهنگی های لازم جهت ترجمه رسمی مدارک توسط مترجم رسمی را انجام می دهد.

قدم 3: کارشناسان شرکت کنکاش فرم درخواست  اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک را بر طبق دستورالعمل دولت کانادا تکمیل نموده و مدارک تکمیلی متقاضی را ساماندهی می کنند.

قدم 4: متقاضی پرونده را بررسی کرده و فرم درخواست و وکالتنامه ای را امضاء می کند که به شرکت کنکاش  و وکلای عضو در جامعه وکلای کانادا ، اجازه می دهد به نمایندگی از او با دولت کانادا ارتباط برقرار نماید.

قدم 5: کارشناسان کنکاش درخواست امضا شده و مدارک تکمیلی را برای پردازش اولیه به اداره مهاجرت کبک ارسال می کنند. هزینه درخواست دولتی به مبلغ 15,000 دلار کانادا باید در این مرحله پرداخت گردد.

قدم 6: درخواست های کامل به صف پردازش پرونده ها افزوده می شوند و دریافت مدارک بصورت رسمی به متقاضی اعلام می گردد.

قدم 7: مقامات مهاجرت کبک پرونده را بررسی می کنند تا مطمئن شوند متقاضی تمام شروط برنامه از جمله حداقل میزان سرمایه که  بصورت قانونی کسب شده باشد و تجربه مدیریت تجاری را برآورده می کند.

قدم 8: برای متقاضیان واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری یک وقت مصاحبه حضوری با افسر اداره مهاجرت کبک تنظیم می شود. کاندیداها باید مدارک و فرم های آپدیت شده خود را به همراه کلیه مدارک تکمیلی دیگر که پرونده آنان را مستحکم تر می کند، به اداره مهاجرت کبک ارسال نمایند. کارشناسان کنکاش با همکاری متقاضی اطمینان حاصل می کنند که مدارک تجدید نظر شده به صورت صحیح و دقیق، وضعیت مالی فعلی مشتری را انعکاس می دهند و مشتری را برای انجام مصاحبه آماده می کنند. 

قدم 9: پس از اتمام موفقیت آمیز مصاحبه شخصی، مقامات اداره مهاجرت کبک پرونده متقاضی را پذیرفته و دستورالعمل انتقال مبلغ سرمایه گذاری را برای او ارسال می کنند.

قدم 10: متقاضی حداکثر 110 روز فرصت دارد مبلغ 1,200,000 دلار کانادا واریز نماید. متقاضیانی که از گزینه تامین مالی برای سرمایه گذاری در کبک استفاده می کنند، باید مبلغ تقریبی 350,000 دلار  کانادا را ظرف این مدت به یک واسطه مالی مجاز برنامه سرمایه گذاری کبک بپردازند.

قدم 11: به محض دریافت کل مبلغ 800,000 دلاری سرمایه گذاری، افسرهای اداره مهاجرت برگه قبولی متقاضی را (گواهی منتخب کبک) (Quebec Selection Certificate) صادر خواهند نمود که عموما با نام CSQ از آن یاد می شود. صدور گواهی CSQ به معنای پذیرفته شدن متقاضی در سطح استانی است و سپس پرونده به اداره مهاجرت و تابعیت کانادا فرستاده خواهد شد تا در سطح فدرال پردازش شود. هزینه های پردازش فدرال باید در این مرحله پرداخت شوند.

قدم 12: پس از اینکه مقامات مهاجرت کانادا پرونده سرمایه گذاری متقاضی را ارزیابی کردند، دستورالعملی مرتبط با آزمایشات پزشکی برای متقاضی صادر می نمایند. متقاضی و اعضای خانواده در پرونده مهاجرت باید تحت آزمایش مدیکال قرار گیرند که توسط پزشک مورد تایید اداره مهاجرت و تابعیت کانادا انجام می شود.

قدم 13: پس از دریافت نتایج آزمایش پزشکی توسط مقامات مهاجرتی، متقاضیان و خانواده آنان به طور کامل برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا تایید می شوند. در این زمان از متقاضی و  افراد همراه او در پرونده به طور رسمی درخواست می شود پاسپورت های خود را جهت صدور ویزا تحویل دهند. هزینه حق اقامت دائم  در این مرحله پرداخت می شود.

قدم 14: ویزای تجاری کانادا برای سرمایه گذاران و اعضای خانواده همراه او صادر می گردد. این ویزای سرمایه گذاری تاریخ انقضاء دارد که نشان دهنده آخرین روزی است که دارنده ویزا می تواند به قصد مهاجرت دائم وارد کانادا شود. پس از ورود به این کشور، دارندگان ویزای سرمایه گذاری کانادا کارت اقامت دائم (کارت PR کانادا) دریافت خواهند کرد که برای ترک و ورود مجدد به خاک کانادا مورد استفاده قرار می گیرد.

زمان پردازش مراحل مختلف برنامه  اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک

مدت زمان لازم جهت پردازش پرونده اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن حجم فعلی پرونده های سرمایه گذاری در منطقه جغرافیایی شخص متقاضی است.

زمان پردازش استانی

معمولا 12 الی 15ماه زمان لازم است تا متقاضی ویزای سرمایه گذاری موفق به اخذ گواهی CSQ شود که نشان دهنده پذیرفته شدن در سطح استان کبک است.

زمان پردازش فدرال

پس از دریافت گواهی CSQ، حدودا 2 سال طول می کشد تا پرونده در سطح فدرال توسط اداره مهاجرت و تابعیت کانادا (CIC) پردازش شود. اخیرا کبک قوانین مهاجرت اقتصادی به این استان را آپدیت کرده تا تعداد پرونده های دریافتی در شاخه های مهاجرت کارآفرینی، سرمایه گذاری و خویش فرما را کاهش دهد. این امر باعث کاهش تعداد پرونده هایی می شود که باید توسط دولت پردازش شوند.

همچنین اداره مهاجرت و تابعیت کانادا روش پردازش برخی از درخواست‌های مهاجرت را تغییر داده است. قبلا زمان پردازش بسیاری از خدمات توسط اداره مهاجرت و تابعیت کانادا تفاوت زیادی میان ادارات منطقه ای صدور ویزا داشت.

مثلا زمان پردازش پرونده های سرمایه گذاری کبک در مکزیک بیش از دو برابر سریع‌تر از امارات متحده عربی بود. از ژانویه ۲۰۱۶ اداره مهاجرت و تابعیت کانادا می تواند پرونده ها را بین ادارات صدور ویزا در سراسر جهان جابه جا کند تا پرونده ها با حداکثر کارایی پردازش شوند.  ضمناً دیگر نمی توان به صورت آنلاین زمان پردازش پرونده های سرمایه گذاری کبک را بر اساس کشورها مشاهده کرد زیرا اداره مهاجرت و تابعیت کانادا اکنون فقط یک زمان پردازش تقریبی واحد برای تمام کشورها ارائه می‌کند.

دلایل انتخاب وکیل مهاجرتی

 اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک  بر خلاف سال های گذشته (البته در صورت پذیرش پرونده های مدیران ایرانی)، کار آسانی نیست ولی ممکن است. شرایط درخواست برنامه  مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک بسیار جامع تر از برنامه‌های اخذ تابعیت جزایر کارائیب ، امریکا ، اروپا و استرالیا  شده است. دشوارترین موارد پرونده های سرمایه گذاری کبک ارائه تاریخچه مفصلی است که نشان دهد دارایی های مالی متقاضیان به صورت قانونی کسب شده است. طبق آمارهای رسمی ۷۶ درصد پرونده های این برنامه رد می شوند، یعنی نرخ موفقیت فقط ۲۴ درصد است. چنانچه واقعاً قصد دارید از طریق سرمایه گذاری به کانادا مهاجرت کنید، اکیدا به شما توصیه می کنیم از خدمات یک وکیل مهاجرتی با تجربه در زمینه برنامه سرمایه‌گذاری کبک استفاده نمایید. 

چه تعداد پرونده از چین در برنامه سرمایه گذاری کبک پذیرفته می شود؟

دولت کبک مقرر کرده است که متقاضیان هیچ کشوری نباید بیش از ۷۰ درصد کل سهمیه برنامه سرمایه‌ گذاری کبک را در اختیار داشته باشند. بنابراین از 1,900 سهمیه اختصاص یافته  ۱,۳۳۰ پرونده از چین (شامل هنگ کنگ و ماکائو) پذیرفته می‌شود. این شرط باعث می‌شود اتباع غیر چینی (بجز 9 کشور در لیست )راحت تر بتوانند در این برنامه شرکت کنند.

اخذ تابعیت کانادا از طریق سرمایه گذاری

افراد و خانواده هایی که از طریق ویزای سرمایه گذاری کبک به کانادا مهاجرت می کنند، می توانند پس از 36 ماه زندگی در این کشور تقاضای تابعیت کانادا  نمایند . بدین منظور متقاضیان موظف هستند پیش از درخواست تابعیت، با داشتن اقامت دائم کانادا به صورت فیزیکی به مدت حداقل 3 سال در۴ سال و یا 3 سال بدون خروج از کانادا شهروند شوند.  پاسپورت کانادا یکی از با ارزش ترین پاسپورت های دنیاست.

برنامه مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک چه منفعتی برای استان کبک دارد؟

منابع مالی که از طریق برنامه  اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک وارد این استان می شود، مستقیماً از کسب و کارهای کوچک کبک حمایت می کند. این منابع در قالب سوبسید در اختیار شرکتهای کبک با سرمایه ای کمتر از ۳۵ میلیون دلار کانادا قرار می گیرند که به دنبال کمک های اقتصادی در پروژه های محلی هستند. در طی دهه گذشته کمک های مالی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سراسر کبک به شرکت ‌های کوچک و متوسط ارائه شده که باعث ایجاد شغل و توسعه اقتصادی گشته است‌. همچنین درآمد حاصل از برنامه سرمایه گذاری کبک از طریق برنامه‌هایی ویژه به ورود مهاجرین جدید به بازار کار کبک کمک می کند. علاوه بر مزایای اقتصادی متعدد، این برنامه مستقیماً در امور استان کبک نیز مشارکت می‌کند. ضمنا بسیاری از مهاجرین تازه وارد که از طریق سرمایه‌گذاری وارد این استان شده اند، کسب و کارهای موفقی در جوامع خود تأسیس می‌کنند که به اقتصاد محلی کمک می کند.

مهاجرت فرزندان بزرگسال به کانادا

چند سال قبل دولت کانادا قوانین حمایت از مهاجرت و پناهندگی را اصلاح کرد و بدین ترتیب تعریف فرزند وابسته دیگر شامل فرزندان ۱۹ سال و بزرگتر که به صورت تمام وقت مشغول تحصیل هستند نمی‌شود. اکنون فرزند وابسته فرزندی است که زیر ۱۹ سال سن دارد و مجرد است یا فرزند بزرگسالی است که به دلیل شرایط ویژه جسمی یا ذهنی از نظر مالی به والدین خود وابسته است. به منظور تعیین وضعیت فرزندان تحت برنامه مهاجرت سرمایه گذاری کبک، سن فرزندان در روزی که درخواست مهاجرت به دولت کبک ارائه میگردد قفل می شود.

تابعیت دو گانه کانادا

در کانادا محدودیتی در مورد تابعیت مضاعف وجود ندارد. بنابراین شرکت کنندگان در برنامه مهاجرت سرمایه گذاری که موفق به اخذ تابعیت کانادا می شوند، توسط دولت این کشور مجبور به ترک تابعیت فعلی خود جهت اخذ پاسپورت کانادا نخواهند شد.

محدودیت های برنامه مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک

برنامه اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک محدودیتی برای مهارت زبان متقاضیان، تحصیلات، ملیت یا سن آنان ندارد. البته متقاضی اصلی باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد. در حالی که بسیاری از کشورها متقاضیانی را در برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود می پذیرند که به زبان انگلیسی مسلط باشند و سن آنان پایین‌تر از حد خاصی باشد، مثلا ۴۵ سال، متقاضیان برنامه مهاجرت به کانادا از طریق کبک با چنین محدودیت های مواجه نیستند و در صورت برآورده ساختن شرایط استاندارد این برنامه متقاضیان می توانند به کانادا مهاجرت کنند.

آیا اقامت کبک زیر مجموعه ای از اقامت کانادا است؟

بله، افراد مقیم کبک مقیم کانادا نیز هستند و از مزایای مشابه افرادی که در سایر نقاط کانادا زندگی می‌کنند بهره می‌برند. یکی از این مزایا این است که بر اساس منشور حقوق و آزادی های کانادا، متقاضیان موفق برنامه مهاجرت به کانادا  می‌توانند به هر استانی در کانادا نقل مکان کرده و در آنجا زندگی کنند. چیزی به نام کارت اقامت کبک وجود ندارد. افرادی که تحت برنامه سرمایه گذاری کبک به کانادا مهاجرت می کنند، کارت اقامت دائم کانادا دریافت می‌نمایند که در سراسر این کشور به رسمیت شناخته می‌شود. 

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های اخذ اقامت کانادا با مشاوران کنکاش تماس حاصل فرمایید.

  •  

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *