اقامت دائم مالتا از طریق سرمایه گذاری در سال 2022

اقامت دائم مالتا از طریق سرمایه گذاری در سال 2022


امتیاز دهید post

ماتا که در مرکز دریای شگفت انگیز مدیترانه قرار دارد، کشوری ایده آل است که می توان آن را خانه دوم نامید. نه تنها به دلیل زیبایی و شرایط آب و هوایی، بلکه به دلیل جدیدترین برنامه هایی که به افراد اجازه می دهد در دنیای تجارت پیشرفت کند. این کشور عضو اتحادیه اروپا است و از فضای سیاسی باثبات، اقتصاد رو به رشد و خانه برخی از معتبرترین بانک‌های جهان برخوردار است.

اخیراً بسیاری از کشورها با برنامه های سرمایه گذاری به شهروندی دست یافته اند. مالت به عنوان یکی از این کشورها، اقامت و کار قانونی در این کشور را برای سرمایه گذاران راحت می کند. در ادامه این پست؛ هر آنچه که باید درباره اقامت دائم مالتا از طریق سرمایه گذاری در سال 2023 بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری در سال 2023

مالتا در مرکز منطقه مدیترانه واقع شده است. مجمع الجزایر مالتیز، در زمینه میراث تاریخی و فرهنگی دنیا پرده ای نقشین و رنگین از تاریخی پر ماجرا و دنیای مدرن امروزه ارائه می دهد. به عنوان کوچکترین کشور دنیا با تاریخی کهن، مالتا به ساکنین، مقیمان و گردشگران خود سواحل زیبا، خلیج های بکر و دست نخورده، و برخی از کهن ترین سازه های تاریخی را در کنار سبک زندگی مدرن و لوکس به متقاضیان اخذ اقامت دائم مالتا از طریق سرمایه گذاری عرضه می کند.

روش اخذ اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری منحصرا برای اتباع کشورهای غیر اروپایی می باشد. دولت کشور مالتا با هدف جذب مردمانی با بالاترین استاندارد، اقدام به اجرای تحقیقات بسیار موشکافانه کرده است. متقاضی اصلی و تمام وابستگان او باید برای دریافت  اقامت خود به مالتا سفر کنند.

شهروندی مالا توسط سرمایه گذاری در این کشور؛ یک برنامه سرمایه گذاری محبوب در اروپا است، در درجه اول به این دلیل که در بلندمدت برای سرمایه گذاران سودمند بوده است. دولت مالت آن را برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی و تخصص تجاری در این کشور معرفی کرد.

برنامه قبلی شهروندی از طریق سرمایه گذاری پس از رسیدن به سقف 1800 درخواست به طور رسمی بسته شد. پس از آن بود که برنامه جدید در نوامبر 2020 معرفی شد. این برنامه جدید یک مسیر امن جابجایی اتحادیه اروپا را با اخذ اقامت سریع و ساده ارائه می دهد.

توجه: برنامه قدیمی سرمایه گذار مالتا؛ یعنی برنامه شهروندی مالتا توسط سرمایه گذاری، برای همیشه لغو شده است.

این برنامه جدید؛ شهروندی مالتا از طریق تابعیت برای خدمات استثنایی، با کمک به توسعه اقتصادی کشور، به شما و خانواده شما شهروندی را با گواهی تابعیت اعطا می کند. علاوه بر این، حداقل مقدار سرمایه گذاری وجود دارد که باید برای واجد شرایط بودن در این برنامه انجام دهید. همچنین باید 12 یا 36 ماه اقامت خود را در کشور ثابت کنید.

طبق مقررات جدید، این برنامه شهروندی محدود به ارائه شهروندی به حداکثر 400 متقاضی موفق در سال خواهد بود. همچنین پس از اعطای تابعیت به 1500 متقاضی محدود می شود.

شرایط اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری

آژانس جامعه مالتا شهروندی مالت را با سرمایه گذاری کنترل می کند. طبق این آژانس دولتی فدرال، متقاضی اصلی باید معیارهای واجد شرایط بودن زیر را داشته باشد.

  • شما باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید.
  • سرمایه گذاری حداقل 600000 یورو در صورت گذراندن 36 ماه اقامت در مالتا یا 750000 یورو پس از اقامت 12 ماهه در این کشور.
  • یک ملک مسکونی به ارزش حداقل 700000 یورو در مالتا بخرید که باید حداقل به مدت پنج سال نگهداری شود. یک جایگزین برای این، اجاره یک اقامتگاه با ارزش اجاره سالانه 16000 یورو است.

توجه: شما مجاز به اجاره یا فروش این ملک در طول این پنج سال نیستید.

  • مبلغ 10000 یورو به هر سازمانی که توسط آژانس جامعه مالت تایید شده است اهدا کنید. همچنین می توانید به یک سازمان یا انجمن غیردولتی ورزشی، فرهنگی، علمی، خیریه، حمایت از حیوانات یا فرهنگی کمک مالی کنید.
  • کارت اقامت معتبر برای درخواست شهروندی. هنگام خرید ملک، یک سند هویتی مالتا به نام کارت شناسایی الکترونیکی برای شما صادر می شود.
  • متقاضیان باید ثابت کنند که هیچ بیماری مسری و یا شرایط جسمانی که برای سیستم بهداشتی مالتا مشکل ساز شود را ندارند.
  • شما و اعضای خانواده تان باید در سلامت کامل باشید.
  • متقاضی باید درآمد سالانه اش که بیرون از مالتا به دست آورده است کمتر از 100,000 یورو نباشد و یا سرمایه ای بیشتر از 500,000 یورو داشته باشد.

روش های سرمایه گذاری در مالتا برای اخذ اقامت

برنامه شهروندی جدید مالتا توسط سرمایه گذاری شما را به اقامت و پاسپورت مالتا (EU) هدایت می کند. با این حال، تمام درخواست های ارسال شده برای برنامه به طور کامل بررسی می شود و تا زمانی که مسئولان راضی نباشند، درخواست برای مراحل بعدی ارسال نمی شود. بنابراین، برای واجد شرایط بودن در این برنامه، چند الزام وجود دارد که باید آنها را برآورده کنید.

سرمایه گذاری های واجد شرایط برای برنامه شهروندی مالتی هر مبلغی بین 700,000 تا 1,460,000 یورو است. در زیر ساختار دقیقی از الزامات سرمایه گذاری ارائه شده است.

لازم به ذکر است که مبلغ 40،000 یورو: هزینه اداری غیر قابل استرداد به هزینه های زیر اضافه خواهید شد. این شامل هزینه دریافت اقامت دائم ، از جمله بررسی دقیق است. برای همسر ، والدین و مادربزرگ به ازای هر نفر 7،500 یورو اضافی و 5000 یورو برای هر کودک و نوه اضافه خواهد شد.

مشارکت

زمانی که برای شهروندی مالتی از طریق سرمایه گذاری درخواست می کنید، قرار است در صندوق توسعه ملی و اجتماعی که توسط دولت سازماندهی شده و توسط هیئت امنایی اداره می شود، مشارکت کنید. این صندوق ها پروژه هایی مانند بهداشت عمومی، آموزش، تدوین شغل، بهبود اجتماعی، بالا بردن سطح آموزشی کشور و ایجاد کار و نوآوری و ارتقای سلامت اجتماعی و غیره را تامین مالی می کنند.

اگر اقامت خود را به مدت 36 ماه در کشور ثابت کرده اید، باید 600000 یورو یا برای اقامت 12 ماهه 750000 یورو کمک کنید. ناگفته نماند که این سهم غیر قابل استرداد است.

سرمایه گذاری در صندوق

علاوه بر مشارکت، باید حداقل 10.000 یورو به یک سازمان یا انجمن غیردولتی ثبت شده کمک مالی کنید. باید یک موسسه خیریه باشد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

خرید ملکی که حداقل ارزش آن 700000 یورو است یا اجاره ملک با حداقل اجاره سالانه 16000 یورو الزامی است. علاوه بر این، شما باید ملک خریداری شده یا اجاره شده را حداقل به مدت پنج سال از تاریخ صدور گواهی شهروندی حفظ کنید.

مزایای اخذ اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری

مالت (IIP) در ازای سرمایه گذاری که به اقتصاد کشور کمک می کند، مزایای زیادی ارائه می دهد.

  1. اخذ اقامت دائم مالتا پر سرعت است و حدود 6 ماه به طول می انجامد.
  2. از طریق اقامت دائم مالتا متقاضیان می توانند در مالتا زندگی و کار کنند.
  3. متقاضیان می توانند بدون نیاز به ویزا در تمامی کشورهای منطقه شنگن آزادانه سفر کنند.
  4. برای اخذ اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری متقاضیان نیازی به سکونت در کشور مالتا در طول روند درخواست  و پس از آن ندارند.
  5. بر درآمد خارج از مالتا مالیاتی تعلق نمی پذیرد، ولی برای درآمد به دست آمده در مالتا مالیات وضع می شود.
  6. احتمال درخواست برای مجوز کار تحت روندی جداگانه امکان پذیر است.
  7. همسر، فرزندان وابسته به متقاضی تا هر سنی و والدین وابسته فرد متقاضی و همسر او در پرونده درخواست اقامت شامل می شوند.
  8. امکان وارد کردن فرزندان متقاضی اصلی یا همسر که بعد از قبول درخواست آنها به دنیا آمده یا به فرزندخواندگی قبول شده اند به پرونده درخواست اقامت وجود دارد (که البته مستلزم هزینه  اضافه و پرداخت هزینه بررسی پرونده می باشد).

مزایای شغلی و تحصیلی اقامت در مالتا

  • کار یا تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا
  • این به شما و خانواده شما حق زندگی، کار یا تحصیل در سراسر اتحادیه اروپا را می دهد. علاوه بر این، امنیت مادام العمر خانواده را نیز فراهم می کند. فرزندان شما مانند سایر ساکنان مالتی به مدارس و دانشگاه های دولتی مالتی دسترسی خواهند داشت. مدارس دولتی نیز برای دانش آموزان رایگان است، از جمله حمل و نقل و کتاب.
  • دانشگاه مالت از بودجه عمومی برخوردار است و برای شهروندان مالتا رایگان است.
  • مالتا یکی از اقتصادهای اتحادیه اروپا است که به سرعت در حال رشد است و پس از دریافت شهروندی فرصتی برای ایجاد کسب و کار خود دارید.

سفر بدون ویزا به 186 کشور از جمله ایالات متحده آمریکا

یک شهروند مالتی می تواند از تمام مزایای اتحادیه اروپا استفاده کند. علاوه بر این، شما و خانواده تان می توانید بدون ویزا به ایالات متحده و کانادا دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می توانید به خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اکثر کشورهای آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی سفر کنید.

علاوه بر این، شما می توانید از 26 کشور ویزای شینگن بدون بررسی مرزی بازدید کنید. در واقع، شما نیازی به بررسی گذرنامه یا گمرک ندارید.

زندگی با کیفیت برای خانواده

مالت واقعا کشور شگفت انگیزی است. خانواده شما مانند مردم محلی از هوای پاک، حقوق مالکیت و آزادی بیان لذت خواهند برد. علاوه بر این، مکان های توریستی زیادی وجود دارد، زیرا یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در بین اروپایی ها است. همچنین دارای زیرساخت مدرن از جمله خدمات اینترنتی و بانکداری امن است.

دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی مالتی

این کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی عالی در سطح جهانی است که از نظر سازمان جهانی بهداشت در بین پنج کشور برتر قرار گرفته است. علاوه بر این، از طریق بیمه درمانی و مالیات تامین می شود. خدمات پزشکی تحت پوشش بیمه درمانی عبارتند از: بستری شدن در بیمارستان، نسخه، بارداری، زایمان و درمان های متخصص.

هزینه های اخذ اقامت دائم مالتا

هزینه های دولتی 5.000 یورو
کمک به دولت 100.000 یورو بلاعوض
اوراق قرضه ی دولتیمبلغ 250,000 یورو برای خرید اوراق قرضه
املاک و مستغلاتخرید ملک به مبلغ حداقل 700.000 یورو و یا اجاره حداقل 16,000 یورو در سال و به مدت 5 سال
بضاعت مالیدرآمد 100,000 یورو و یا داشتن سرمایه حداقل 500,000 یورو

مراحل اخذ اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری

درخواست سرمایه گذاری مالت باید بر اساس گزارش های تعیین شده و همراه با هزینه ها و اسناد مربوطه باشد. از آنجایی که برنامه با فرآیندهای دقت بالا تجزیه و تحلیل می شود، در صورت شناسایی هرگونه اطلاعات نادرست، رد می شود.

وکالت به نماینده دارای مجوز

وکالتنامه ای را استخدام کنید که به عنوان نماینده قانونی شما عمل می کند. وکالت نامه تا پایان رسیدگی به قوت خود باقی خواهد ماند.

سپس نماینده بررسی لازم را انجام می دهد، یعنی ردیف 1، و درخواست را ارسال می کند. پس از آن، بررسی های لازم توسط آژانس جامعه مالت و پلیس انجام می شود. اگر درخواست از طرف هر دو تایید شود، روند ادامه می یابد.

صلاحیت شهروندی

اکنون، فرمی برای واجد شرایط بودن شهروندی برای اجازه اقامت ارسال می شود. در کنار آن، نماینده باید گواهی تولد و ازدواج شما را به اداره ثبت احوال و گذرنامه ارائه کند.

برای حصول اطمینان از صحت و کامل بودن درخواست، یک بررسی دقیق سطح 2 انجام می شود. ممکن است برای ثبت هر گونه اطلاعات اضافی از شما چند سند دیگر خواسته شود.

بررسی دقیق سطح 3 و 4 نیز توسط آژانس انجام می‌شود و سپس فرم‌ها به وزیر ارائه می‌شود و وی به شما اطلاع می‌دهد که آیا شما واجد شرایط این برنامه هستید یا خیر.

بسته به سطح مشارکت شما، وکیل/نماینده درخواست شهروندی مالت را به آژانس ارائه می کند. به همین ترتیب، بررسی لازم به روز می شود. درخواست به وزیر ارسال می شود تا تصمیم بگیرد که آیا می توان به شما تابعیت اعطا کرد یا خیر.

به شرطی که شرایط سرمایه گذاری و اقامت را برآورده کرده باشید، برای ادای سوگند وفاداری به مالت دعوت می شوید.

در نهایت، گواهی تابعیت و پاسپورت مالت را دریافت خواهید کرد.

توجه: پس از دریافت شهروندی، آژانس جامعه مالتا به مدت پنج سال نظارت مستمر انجام می دهد.

نکات مهم :

چند روز پس از دریافت تایید درخواست پرداخت واجد شرایط بودن (EPRV)، آژانس جامعه مالتا برای اطمینان از اعتبارسنجی، بررسی لازم را انجام می دهد.

این روند در برنامه جدید شهروندی مالتا توسط سرمایه گذاری تقویت شده است تا اطمینان حاصل شود که سرمایه به طور قانونی بدست آمده. هر برنامه تحت یک فرآیند بررسی دقیق، از جمله بررسی‌های پیشینه کامل است. علاوه بر این، شما باید اسناد معتبری مانند سوابق عدم سوء پیشینه، گردش مالی و اسناد نعتبر اموال و دارایی را ارائه دهید.

مالتا بالاترین استاندارد دقت را دارد و حدود 23 درصد از کل درخواست های دریافت شده را رد کرده است. بررسی چهار مرحله ای در مورد هر برنامه انجام می شود، و حتی کوچکترین سوء ظن از پایان آژانس می تواند درخواست را رد کند.

با این حال، رویه‌ها پرداخت هزینه‌های Due Diligence به شرح زیر می باشد :

  • 15000 یورو برای متقاضی اصلی
  • 10000 یورو برای افراد وابسته
  • 15000 یورو برای حامیان / خیرین

جدای از آن، هزینه های اداری با تمام درخواست های واجد شرایط نیز دریافت می شود.

  • هزینه اداری برای هر متقاضی: 1000 یورو (این هزینه بدون سایر مالیات ها می باشد).

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *