مهم‌ترین سؤالات رایج برنامه اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا

5/5 - (2 امتیاز)

دومینیکا از کشورهای حوزه کارائیب است که در چند سال اخیر به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد برای اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت دوم شناخته می‌شود.

متقاضیان ایرانی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری برای اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا به‌صورت کاملا قانونی درخواست دهند. البته این پروسه شرایط، سرمایه و امکانات ویژه خودش را دارد که همۀ اطلاعات مربوط به آن را در یک مقاله جامع به‌صورت پرسش‌وپاسخ برایتان آماده کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید و سپس برای مشاوره بیشتر دربارۀ شرایط خود و خانواده با همکاران ما در تیم کنکاش در تماس باشید.

سوالات رایج برنامه سرمایه‌گذاری دومینیکا

برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری چیست؟

برنامه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری برنامه‌ای است که در آن متقاضیان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در یکی از پروژه‌های ملکی مورد تأیید دولت یا کمک مالی بلاعوض به دولت، واجد شرایط دریافت شهروندی این کشور شوند و از مزایای تابعیت و پاسپورت دومینیکا از جمله قدرت سفر آزاد و بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور جهان بهره‌مند شوند. در مقاله کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا با جزئیات بیشتری در این‌باره صحبت کردیم که بهتر است نگاهی به آن داشته باشید.

چگونه می‌توان پاسپورت دومینیکا را دریافت کرد؟

متقاضیان تحت برنامه سرمایه‌گذاری ابتدا شهروندی دومینیکا را به‌دست می‌آورند و پس از آن واجد شرایط دریافت پاسپورت می‌شوند.

 آیا بین گزینه کمک بلاعوض و گزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملکی تفاوتی وجود دارد؟

در ابتدا تنها گزینه موجود برای سرمایه‌گذاری، کمک مالی بلاعوض به دولت بود. بااین‌حال، در سال ۲۰۱۵ دولت دومینیکا گزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملکی مانند هتل هیلتون دومینیکا را هم معرفی کرد تا متقاضیان بتوانند بین گزینه کمک مالی بلاعوض و سرمایه‌گذاری در پروژه های ملکی حق انتخاب داشته باشند. سرمایه موردنیاز برای این دو روش با یکدیگر متفاوت است.

 چرا باید از خدمات شرکت کنکاش برای دریافت شهروندی دومینیکا استفاده کنیم؟

شرکت کنکاش در سال ۱۳۷۴ با هدف عرضه خدمات حقوقی به متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری تأسیس شد و در طول این مدت با کادری متخصص، وکلای مجرب و ارتباطات حرفه‌ای با مقامات این صنعت، موفق به اخذ تعداد قابل‌توجهی کارت اقامت و پاسپورت برای متقاضیان محترم شده است.

CBIU چیست؟

“CBIU” مخفف “Citizenship By Investment Unit” به معنای واحد اعطای شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری است.

آیا می‌توانیم درخواست شهروندی خود را مستقیماً به دولت دومینیکا ارسال کنیم؟

خیر، کلیه درخواست‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری باید از طریق یک نماینده مجاز مانند ایجنت‌های شرکت کنکاش به دولت ارسال شوند. فقط تقاضاهایی که از طریق نماینده مجاز ارسال شوند، توسط دولت پذیرفته خواهند شد.

 چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که برنامه اخذ شهروندی دومینیکا برنامه‌ای معتبر است؟

این برنامه از سال ۱۹۹۳ در حال اجراست و تاکنون دولت دومینیکا بارها قوانین آن را بهبود داده است. نکته قابل توجه این است که برنامه دریافت تابعیت و پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری برای ۵ سال متوالی در صدر فهرست مجله مدیریت حرفه‌ای ثروت “Financial Times” به عنوان برنامه برتر برای دریافت تابعیت دوم قرار گرفته است.

 آیا برای اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری باید به دومینیکا سفر کنیم؟

خیر، روند درخواست پاسپورت و شهروندی دومینیکا ۱۰۰ درصد از راه دور انجام می‌شود. هرچند دولت دومینیکا از حضور متقاضیان شهروندی استقبال می‌کند، اما هیچ‌گونه اجباری برای حضور در این کشور وجود ندارد. کلیه اسناد و مدارك توسط نماینده‌های مجاز دولت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 آیا در طی مدتی که درخواست شهروندی در حال بررسی است، می‌توانیم به دومینیکا سفر کنیم؟

بله، در مدت زمانی که درخواست شما برای صدور پاسپورت در حال بررسی است، می‌توانید به دومینیکا سفر کنید. با‌این‌حال به‌هیچ‌وجه ملزم به سفر به دومینیکا به‌منظور درخواست شهروندی خود نیستید، اما اگر مایل به بازدید از این جزیره زیبا هستید، مطمئن هستیم که اقامتی دلپذیر خواهید داشت.

هتل هیلتون دومینیکا

سوالات رایج هتل هیلتون دومینیکا

پروژه هتل هیلتون در دومینیکا چه نوع پروژه‌ای است؟

پروژه هتل هیلتون یک مجموعۀ در حال ساخت در دومینیکا و یک پروژه ملکی مورد تأیید دولت است. به این معنا که متقاضیان با خرید سهام این پروژه با قیمت تعیین شده توسط دولت می‌توانند هم سرمایه خود را حفظ نمایند و هم تابعیت و پاسپورت قدرتمند این کشور را به‌دست آورند. مدیریت هتل بعد از ساخت بر عهده برند معروف هتل هیلتون خواهد بود.

در ازاء سرمایه‌گذاری در پروژه هتل هیلتون چه امتیازاتی کسب خواهیم کرد؟

با سرمایه‌گذاری در پروژۀ هتل هیلتون دومینیکا، متقاضی واجد شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت دومینیکا می‌شود. متقاضی می‌تواند سهام خود را بعد از ۵ سال به شخص دیگری که قصد سرمایه‌گذاری در دومینیکا دارد، بفروشد. همچنین سرمایه‌گذار در طول دوره سهام‌داری، سود سهام خود را دریافت می‌کند و از مزایای بسیار جذاب اقامت رایگان بهره‌مند می‌شود.

شرایط سرمایه‌گذاری در هتل هیلتون دومینیکا چیست؟

هزینه سرمایه‌گذاری و خرید سهام از این هتل برابر با ۲۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا است و بازده سرمایه‌گذاری سالانه حدودا ۴ الی ۷ درصد تخمین زده شده که به‌عنوان سود سهام در طی سال‌های سهام‌داری و بعد از اتمام ساخت پروژه پرداخت می‌گردد.

همچنین، سرمایه‌گذاران می‌توانند بعد از ۵ سال بدون اینکه شهروندی خود را از دست بدهند، سهام خود را به سرمایه‌گذار دیگری بفروشند و سرمایه‌‌شان را دوباره به‌دست آورند. در این صورت سرمایه‌گذار بعدی واجد شرایط درخواست شهروندی دومینیکا می‌شود.

علاوه بر این، پروژه هتل هیلتون پیشنهادات فراوانی را به‌عنوان مشوق به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. این امتیازات شامل کارت عضویت طلایی با ۱,۲۵۰,۰۰۰ امتیاز برای استفاده از امکانات مجموعه هتل هیلتون‌های سراسر دنیا و دریافت خدمات VIP در صورت اقامت در هتل هیلتون در هر جای دنیا است.

 چگونه می‌توانیم در پروژه هتل هیلتون سرمایه‌گذاری کنیم؟

برای سرمایه‌گذاری در این هتل، ابتدا باید با همکاران ما تماس بگیرید. بعد از امضای قرارداد با کنکاش، ما قرارداد خریدوفروش سهام این پروژه را برای امضا در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس از این، باید علاوه بر پرداخت هزینه‌های دولتی و هزینه‌های بررسی پرونده، ۱۰ درصد (یا ۲۲,۰۰۰ دلار آمریکا) از کل مبلغ سرمایه‌گذاری (۲۲۰،۰۰۰ دلار) را همان اول پرداخت کنید.

سپس شما را در مرحله جمع‌آوری اسناد راهنمایی کرده و درخواستتان را به دولت ارسال می‌کنیم.

پس از دریافت نامه قبولی، می‌توانید ۹۰ درصد باقی‌مانده (یا ۱۹۸,۰۰۰ دلار آمریکا) مبلغ سرمایه‌گذاری را به همراه الباقی هزینه‌های دولتی و هزینه‌های صدور گواهی شهروندی پرداخت کنید.

با موفقیت و دریافت گواهینامه‌ شهروندی، درخواست صدور پاسپورت متقاضی را ارسال می‌کنیم تا پاسپورت به همراه گواهی شهروندی به شما تحویل داده شود.

آیا بعد از پرداخت مبلغ سرمایه‌گذاری و کلیه هزینه‌های دولتی موردنیاز برای روند درخواست، ملزم به پرداخت مالیات هستیم؟

به جز پرداخت مبلغ سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا و هزینه‌های دولتی که مربوط به بررسی درخواست هستند، دیگر تا ۱۰ سال نیازی به پرداخت مالیات‌بردرآمد، مالیات بر سود سرمایه یا مالیات بر فروش مجدد سهام نیست.

همچنین، شرکت سازنده پروژه هیچ‌گونه هزینه حقوقی اضافی، هزینه نگهداری یا هزینه مشابهی را دریافت نمی‌کند.

آیا با خرید ملک دلخواه خود می‌توانیم برای دریافت شهروندی اقدام کنیم؟

خیر. برای دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری تنها ۲ گزینه کمک مالی بلاعوض به دولت و یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تأیید دولت وجود دارد. پروژه‌ها و میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز برای هر پروژه توسط دولت تصویب شده است.

تفاوت گزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و کمک مالی بلاعوض به دولت چیست؟

تفاوت اصلی بین سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تایید دولت و کمک بلاعوض به دولت این است که با  سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها می‌توانید انتظار بازگشت خود سرمایه به‌علاوه سود سهام را داشته باشید. در صورت انتخاب گزینه کمک بلاعوض نمی‌توانید انتظار بازگشت سرمایه خود را داشته باشید.

گزینه صندوق ملی دولت (کمک مالی بلاعوض) چیست؟

این گزینه در اصل تامین‌کننده سرمایه لازم برای توسعه پروژه‌های عام‌المنفعه مانند ساخت راه‌ها، پل‌ها، مدارس و خدمات بهداشتی است. به‌طورکلی، کمک مالی بلاعوض به معنای اهدای پول به دولت است.

گزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملکی مورد تأیید دولت چیست؟

این روش، به پروژه‌های عمرانی تصویب‌شده توسط دولت برای سرمایه‌گذاری متقاضیان و خانواده‌های آن‌ها جهت دریافت شهروندی دومینیکا اشاره دارد.

تفاوت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های املاک و کمک بلاعوض چیست؟

گزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تأیید دولت، بودجه‌ای را برای ساخت یک پروژه مصوب مانند «هتل هیلتون» ایجاد می‌کند. ازآنجاکه این سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود است، متقاضیان در ازای سرمایه‌گذاری علاوه بر دریافت شهروندی دومینیکا، سهام هتل را نیز دریافت می‌کنند و پس از شروع به کار هتل، سود سهام به آن‌ها پرداخت می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذار (با حفظ تابعیت دومینیکا)  می‌تواند بعد از گذشت ۵ سال دوره اجباری نگه‌داشتن سرمایه، سهام خود را به یک متقاضی جدید بفروشد که در این صورت او نیز  واجد شرایط درخواست شهروندی دومینیکا خواهد شد.

از طرف دیگر، کمک مالی بلاعوض به دولت در بخش توسعه اطلاعات، ارتباطات و فناوری، مسکن، ساخت و نگهداری مدارس، خدمات عمومی و زیرساخت‌های ملی هزینه می‌شود. ازآنجاکه این یک کمک مالی است، متقاضیانی که این گزینه را انتخاب می‌کنند، نمی‌توانند سرمایه خود را از طریق فروش یا سود سهام دریافت کنند.

کدام گزینه دریافت شهروندی دومینیکا برتری دارد؟

برای دریافت شهروندی هیچ گزینه‌ای بر دیگری برتری ندارد.

 شما کدام گزینه سرمایه‌گذاری را برای دریافت شهروندی دومینیکا پیشنهاد می‌کنید؟

این مورد کاملا بستگی به شرایط شخص دارد. بر اساس میزان سرمایه، شرایط کلی و موارد مشابه تیم کنکاش برای یک متقاضی گزینه کمک بلاعوض و برای متقاضی همراه با خانواده گزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملکی را پیشنهاد می‌کند.

پس از تجزیه‌وتحلیل دقیق کلیه پروژه‌های مورد تأیید دولت، ما سرمایه‌گذاری در پروژه هتل هیلتون را به‌عنوان جذاب‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری برای به‌دست‌آوردن شهروندی دومینیکا انتخاب کرده‌ایم و با اطمینان سرمایه‌گذاری در این پروژه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲۰,۰۰۰ دلار سهام این هتل مجلل و باشکوه را دریافت خواهید کرد و قادر به فروش مجدد آن بعد از ۵ سال (با حفظ تابعیت دومینیکا) خواهید بود و در نتیجه مبلغ سرمایه‌گذاری خود را دریافت خواهید کرد.

بااین‌وجود، صرف‌نظر از توصیه‌های ما، اگر تصمیم دارید به‌عنوان یک سرمایه‌گذار مجرد در خرید سهام پروژه سرمایه‌گذاری کنید یا به‌عنوان متقاضی همراه با همسر و فرزند وارد پروسه کمک بلاعوض به دولت شوید، ما باکمال‌میل شما را در تمامی مراحل سرمایه‌گذاری تا اخذ شهروندی دومینیکا همراهی خواهیم کرد.

اگر برای اخذ شهروندی دومینیکا گزینه کمک مالی بلاعوض را انتخاب کنیم، می‌توانیم در آینده در دومینیکا ملک خریداری کنیم؟

قطعاً. پس از تأیید دریافت شهروندی دومینیکا، در هر زمان قادر به خرید ملک در دومینیکا خواهید بود.

اگر گزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملکی را انتخاب کنیم، آیا علاوه بر مبلغ سرمایه‌گذاری، هزینه اضافی دیگری هم باید پرداخت کنیم؟

بله، فقط هزینه‌های دولت باید پرداخت شود.

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *