اخذ تابعیت و پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری

4.6/5 - (7 امتیاز)

شاید بعضی وقت‌ها از خودتان پرسیده باشید که با وجود این شرایط سختگیرانه در صدور ویزای توریستی، درصد بالای رد شدن و ریجکتی ویزاهای کاری و حتی گاه تحصیلی، چگونه تعداد زیادی از افراد به‌راحتی سفر می‌روند و هر تابستان در یکی از کشورهای اروپایی یا آسیایی در حال استراحت و خوش‌گذرانی هستند یا حتی بعد از چند سال کسب‌وکاری برای خودشان دست‌وپا می‌کنند.

این افراد با یک انتخاب مناسب و یک سرمایه‌گذاری اصولی در کشوری مانند دومینیکا که بهترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری متقاضیان ایرانی دارد، برای اخذ پاسپورت دوم و شهروندی مادام‌العمر درخواست می‌دهند و بعد از مدتی با دریافت پاسپورت می‌توانند از مزایای بسیاری برخوردار شوند که آزادی در سفر فقط یکی از آن مزایا است. حدس می‌زنیم که با این مقدمه کوتاه و وسوسه‌انگیز می‌خواهید درباره روند اخذ تابعیت و پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری بیشتر بدانید، پس تا چند دقیقه آینده همراه ما باشید تا روند کار را برایتان توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید: اخذ پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان قانونی است

تابعیت دوگانه یا مضاعف چیست؟

تابعیت دوگانه یا مضاعف دقیقاً شرایطی است که در آن یک فرد هم‌زمان تابعیت ۲ کشور مثلاً ایران و دومینیکا را دارد، یعنی هم پاسپورت ایرانی و هم پاسپورت دومینیکایی دارد، شهروند هر ۲ کشور است و می‌تواند از حقوق کامل شهروندی برخوردار شود. البته لازمه داشتن تابعیت دوگانه این است که هر دو کشور تابعیت مضاعف را به رسمیت بشناسند.

مزایای تابعیت مضاعف

تابعیت مضاعف به حفظ آزادی فرد کمک می‌کند، افق‌های سرمایه‌گذاری را گسترش داده و حتی زندگی را در شرایط بحرانی نجات می‌دهد. مثلاً شرایطی مانند حضور طالبان در افغانستان یا جنگ داخلی در سوریه را در نظر بگیرید. تعداد زیادی از شهروندان این کشورها یا در سرزمین خودشان ماندند یا با صدها مشکل و خطر خودشان را به اروپا رساندند و حالا قرار است مسیر دشوار، سخت و گاه حتی نژادپرستانه درخواست پناه‌جویی را شروع کنند. در صورتی که در زمان مناسب، البته اگر شرایطش را داشتند، برای سرمایه‌گذاری و اخذ پاسپورت دوم درخواست می‌دادند، با وجود هر بحران و خطری که در خاورمیانه همیشگی است، می‌توانستند با امنیت کامل به هر نقطۀ دیگری از دنیا سفر کنند.

متأسفانه مشکلات پناهجویی تمامی ندارد و همین حالا که در حال خواندن این مطلب هستید، دولت بریتانیا تصمیم گرفته تا تمامی درخواست‎های غیرقانونی پناهجویان را رد کرده و آنها را به کشور رواندا اعزام کند، در صورتی که شاید اگر حتی تعداد کمی از این افراد با قوانین اخذ تابعیت و پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری آشنا بودند، می‌توانستند تصمیم بهتری برای زندگی‎شان بگیرند، زیرا زمانی که دولت‌ها مقررات سخت‌تری را برای شهروندان خود در نظر می‌گیرند، تابعیت مضاعف به‌عنوان بیمه شهروندی در نظر گرفته می‌شود.

پاسپورت دوم آزادی شخصی و اقتصادی را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهد و تابعیت مضاعف (پاسپورت دوم) یک گام مهم در بین‌المللی کردن زندگی است، به طوری که هیچ دولتی مالک شما نخواهد بود.

پاسپورت دوم نه‌تنها می‌تواند آزادی شما را افزایش دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا زندگی بهتری را برای فرزندانتان از طریق شهروندی در بهترین کشورها بسازید. با کسب پاسپورت دوم می‌توانید آرامش ذهنی خود را که همیشه مکان دیگری برای زندگی وجود دارد حفظ کنید و در زمان هرج‌ومرج اقتصادی یا سیاسی به کشور دوم خود نقل مکان کنید.

برای اخذ پاسپورت دوم چه فاکتورهایی مهم است؟

واقعیت این است که در عصر حاضر، تقریباً هر شهروندیِ پشتیبان یا همان داشتن پاسپورت دوم می‌تواند زندگی را نجات دهد. اما هنگامی که به انتخاب پاسپورت دوم فکر می‌کنید، بهتر است مواردی را که در ادامه برایتان آوردیم، در نظر بگیرید:

فرصت‌های مالی

پاسپورت‌های مختلف اعتبارهای متفاوتی هم دارند، مثلاً با پاسپورت سوریه یا کره شمالی شما هیچ شانسی برای راه‌اندازی بیزینس در سطح بین‌المللی ندارید ولی با دریافت پاسپورت چین ممکن است درب‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در  آسیا برایتان باز شود و حتی از سفر بدون ویزا به تعداد کمی از کشورها لذت خواهید برد. پاسپورت ایالات متحده اجازه می‌دهد تا به بسیاری از کشورها بدون ویزا سفر کنید، اما به طور فزاینده‌ای شانس سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را نخواهید داشت، زیرا هر ماه تعدادی از بانک‌های خارجی برای اجتناب از قوانین FATCA بی‌خیال همکاری با آمریکایی‌ها می‌شوند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران آمریکایی از بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی حذف می‌شوند، زیرا کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا برای این مورد محدودیت‌هایی وضع کرده است. پس زمانی که می‌خواهید مقصدتان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که پاسپورت دوم انتخابی شما انعطاف‌پذیری مالی خوبی به شما ارائه می‌دهد.

تعهدات مدنی

بعضی از کشورها مانند سنگاپور نیاز به خدمات نظامی شهروندان خود یعنی سربازی اجباری دارند؛ بنابراین در صورتی که تصمیم ندارید به آن کشور خدمت نظامی داشته باشید، قبل از انتخاب برنامه سرمایه‌گذاری به این نکته دقت کنید.

تعهدات مالیاتی

در حالت ایده‌آل، باید بتوانید شهروند یک کشور باشید اما مجبور نشوید که وطن و یا موقعیت شغلی خوبتان را ترک کرده و در آن کشور زندگی کنید، مالیات بپردازید یا حتی بازپرداخت مالیاتی را در آنجا ثبت کنید.

ایالات متحده اساساً تنها کشوری است که شهروندانش باید  بر اساس درآمد جهانی خود مالیات پرداخت کنند، یعنی حتی اگر هرگز در این کشور زندگی نکرده باشید، اگر در هنگام تولد شهروندی آمریکا را به‌دست آورده باشید، ممکن است ملزم به پرداخت مالیات باشید. در حالی که هیچ کشوری چنین مالیاتی مبتنی بر شهروندی را تصویب نکرده است، ممکن است که در آینده کشورهای بزرگ و ورشکسته تلاش کنند که همین روال را در پیش گیرند. پس در انتخاب کشور مقصد حتماً قوانین مالیاتی و شرایط معاف از مالیات را خوب و با دقت مطالعه کنید.

محبوبیت کشور صادرکننده پاسپورت

در حالی که داشتن پاسپورت آمریکایی از بسیاری از جهات مفید است، اما ممکن است در موقعیتی که آمریکائی‌ها هدف قرار گرفته‌اند، اولین انتخاب شما نباشد. هدف این است که یک کشور قابل‌احترام (یا خنثی) را برای صدور پاسپورت پیدا کنید که مانند دومینیکا در دنیا به صلح‌طلبی معروف است، برای کشورهای دیگر شاخ‌وشانه نمی‌کشد و به دنبال دخالت در امورشان نیست.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره امنیت کشور دومینیکا

امکان داشتن چندین شهروندی یا همان به رسمیت شناختن تابعیت مضاعف

پاسپورت کشور سنگاپور یعنی شما معتبرترین پاسپورت جهان را دارید و در کشوری با بهترین و منصفانه‌ترین قوانین مالیاتی زندگی می‌کنید، ولی متأسفانه سنگاپور تابعیت مضاعف را ممنوع کرده و از شما می‌خواهد تا قبل از دریافت شهروندی سنگاپور، هرگونه شهروندی موجود را لغو کنید. در صورتی که پاسپورت دیگری را پس از آن دریافت کنید، شهروندی سنگاپور  لغو می‌شود.

این مسئله می‌تواند سبب مشکل شود، زیرا این امر شما را به یک کشور محدود می‌کند. در حالی که پاسپورت ایده‌آل به شما اجازه می‌دهد ملیت فعلی خود را حفظ کنید و بعداً شهروندی بیشتری کسب کنید. خب با این اوصاف بیایید ببینیم که کدام کشورهای دنیا تابعیت دوگانه را قبول دارند و در کدام کشورها تابعیت مضاعف مانند سنگاپور غیرقانونی است!

کدام کشورها شهروندی دوگانه را قبول ندارند؟

الجزایر، آندورا، جمهوری آذربایجان، بحرین، بلاروس، بوتان، بولیوی، بوتسوانا، برونئی، بوروندی، کامرون، شیلی، چین، کنگو، کوبا، جیبوتی، گینه استوایی، گابن، گینه، هندوراس ، هند، اندونزی، عراق، ژاپن، قزاقستان، کیریباتی، کویت، قرقیزستان، لائوس، لیبی، مالاوی، مالزی، مالی، موناکو، مغولستان، میانمار، نپال، گینه نو، نیکاراگوئه، نیجر، کره شمالی، نروژ، عمان، پاکستان ، پالائو، پاپوآ، جزیره ی پرنسیپ، قطر، رواندا، عربستان سعودی، سیرالئون، سنگاپور، کره جنوبی، سودان، سوازیلند، سوئد، تونگا، اوگاندا، اوکراین، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام، یمن و زیمبابوه.

البته در مقابل کشورهای متعددی هستند که پاسپورت دوم و دو تابعیتی بودن را به رسمیت می‌شناسند. در این کشورها اتباع خارجی ملزم به نفی شهروندی سابق خود نیستند، اگرچه ممکن است مشمول شرایط دیگری مثل پرداخت مالیات و اقامت طولانی‌مدت در کشور جدید شوند.

کدام کشورها شهروندی مضاعف را قبول دارند؟

آلبانی، آنتیگوا، استرالیا، باربادوس، بلژیک، بلیز، بنین، بلغارستان، بورکینافاسو، کامبوج، کانادا، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، کلمبیا، ساحل عاج، کرواسی، قبرس، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، فرانسه، غنا، یونان، گواتمالا، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند، اسرائیل، جامائیکا، لتونی، لسوتو، لیختن اشتاین، ماکائو، مالدیو، مکزیک، مراکش، نامیبیا، نویس، نیوزیلند، نیجریه، پاناما، پرو، لهستان، پرتغال، رومانی، سنت کیتس، سنت لوسیا، اسلوونی، سریلانکا، سوئیس، سوریه، تایوان، توگو، تونس، ترکیه، تووالو، و انگلستان.

اخذ پاسپورت دوم از طریق شهروندی اقتصادی

شرکت در برنامه‌های اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری معمولاً سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای اخذ پاسپورت دوم است که فرایند آنها بسیار ساده است.

یک کشور مانند دومینیکا در عوض سرمایه‌گذاری یا مانند پرتغال در عوض خرید ملک به شما شهروندی و پاسپورت دوم اعطا می‌کند و خوشبختانه این کشورها  به طور معمول شرط حضور ندارند و شخص می‌تواند تا هر زمان که دوست داشت در کشور خودش بماند.

بهترین انتخاب برای متقاضیان ایرانی

با این حساب بیایید حالا که فاکتورها را بررسی کردیم ببینیم که بهترین انتخاب برای اتباع ایرانی کدام کشور است؟!

اگر واقعاً روی خرید ملک مصر هستید، پرتغال تنها انتخابی است که در اروپا دارید ولی باید این مهم را فراموش نکنید که این روش، اول با اقامت موقت شروع می‌شود و بعد از گذشت چند سال در صورت مساعد بودن همه شرایط منجر به اخذ پاسپورت پرتغال می‌شود. پس روش سریعی نیست.

بهترین انتخاب برای متقاضیان ایرانی سرمایه‌گذاری در دومینیکا است. در دومینیکا شرایطی مانند خرید ملک دلخواه وجود ندارد، ولی شما با کمک بلاعوض به دولت یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که دولت از قبل تعیین کرده می‌توانید در بازه زمانی چندماهه یعنی کمتر از یک سال برای خودتان همراه با همسر و فرزندان درخواست پاسپورت دوم بدهید و صاحب یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا شوید تا به کمک آن به همان پرتغال که پیشتر اشاره کردیم و البته تمامی کشورهای حوزه شنگن مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و … بدون ویزا سفر کنید.

مزایای داشتن پاسپورت دوم چیست؟

مطمئنیم که با این مقاله کوتاه مشتاق شدید تا بیشتر درباره مزایای پاسپورت دوم بدانید. داشتن شهروندی و پاسپورت دوم مزایای زیادی دارد که آزادی در سفر تنها یکی از آن‌ها است. پاسپورت دوم مسافرت‌های بین‌المللی را برای فرد ساده و کم‌هزینه می‌کند. مثلاً شهروندان امریکایی برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز دارند، اما اگر فردی شهروند ایران و امریکا باشد، می‌تواند از پاسپورت ایرانی خود برای ورود به ترکیه بدون نیاز به اخذ ویزا استفاده کند و با پاسپورت آمریکا هم بدون ویزا به کانادا یا مکزیک رفت‌وآمد داشته باشد.

وقتی یکی از این پاسپورت‌ها از یک کشور عضو اتحادیه اروپا باشد، سفر بدون ویزا بسیار راحت است. اتحادیه اروپا مانند دروازه‌ای برای همه اعضایش عمل می‌کند، زیرا شهروندان یک کشور عضو اتحادیه می‌توانند از سفر بدون ویزا به بقیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که شامل ۲۸ کشور است، بهره‌مند شوند.

دسترسی بیشتر به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها از مزایای دیگر داشتن پاسپورت و شهروندی دوم است. همه کشورها دارای روابط دیپلماتیک و معاهده باهم نیستند. برای مثال امریکا با کره شمالی یا ایران روابط دیپلماتیک ندارد، بنابراین اگر شهروند امریکایی به کره شمالی برود، سفارت امریکا در این کشور وجود ندارد که فرد در شرایط ضروری به آن مراجعه کند. اما اگر آن شهروند امریکایی شهروند چین هم باشند (چین در کره شمالی سفارت دارد)، می‌تواند به سفارت چین مراجعه و درخواست کمک کند.

علاوه بر این موارد شما با داشتن پاسپورت دوم شانس بیشتری برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای بین‌المللی دارید و می‌توانید با شرکت‌های بزرگ دنیا وارد مراودات تجاری شوید. همچنین فرزندان شما شانس تحصیل در بهترین دانشگاه‎های دنیا را خواهند داشت و آینده‌شان تضمین می‌شود.

کلام آخر

تا اینجا با مزایای اخذ تابعیت و پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری آشنا شدید و حالا می‌دانید که برای متقاضیان ایرانی بهترین انتخاب کشور زیبای دومینیکا در حوزه دریای کارائیب است. پروسه اخذ پاسپورت دومینیکا در کمتر از یک سال انجام شده و خیلی زود به نتیجه قطعی می‌رسد. در نتیجه هزینه و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

اگر مشتاق دریافت مشاوره رایگان برای اخذ پاسپورت دوم هستید و می‌خواهید برای انتخاب بهترین مسیر بر اساس شرایط فعلی‌تان راهنمایی دقیق‌تری داشته باشید، بهتر است که با تیم متخصص کنکاش تماس گرفته و زمانی را برای مشاوره دقیق‌تر انتخاب کنید. البته در ادامه هم به تعدادی از سؤالات پرتکرار در حوزه اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری پاسخ داده‌ایم.

سؤالات متداول

فرایند اخذ پاسپورت دوم در دومینیکا به چه صورت است؟

دولت دومینیکا برای اطمینان از عدم کلاهبرداری و سوءاستفاده‌های مالی، ایجنت‌هایی را تأیید کرده و فقط از طریق این نماینده‌ها با متقاضیان و سرمایه‌گذاران در ارتباط است و هیچ پرونده شخصی را قبول نخواهد کرد. شما در قدم اول باید نماینده خود را انتخاب کنید و بعد با ارائه مدارک لازم درخواست خود را برای دولت بفرستید.

هزینه لازم برای سرمایه‌گذاری در دومینیکا چه‌قدر است؟

هزینه کمک بلاعوض به دولت ۱۰۰ هزار دلار آمریکا و هزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تأیید دولت ۲۲۰ هزار دلار است که به آن هزینه‌های جانبی مانند هزینه صدور گواهی شهروندی و بررسی پرونده نیز اضافه می‌شود.

متقاضی دریافت پاسپورت دومینیکا باید چه حداقل‌هایی داشته باشد؟

متقاضی علاوه بر سرمایه لازم باید حتماً به سن قانونی رسیده باشد و در کشور خودش هیچ سوءسابقه‌ای نداشته باشد.

با پاسپورت دومینیکا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

با پاسپورت دومینیکا می‌توانید به بیش از ۱۴۰ کشور جهان از جمله تمامی کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید.

 

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *