سفر به دومینیکا

5/5 - (1 امتیاز)

اگر اهل سفر به سرزمین‌های جدید و جزیره‌های بکر و سرسبز هستید تا یک سفر خاص وفراموش‌نشدنی را تجربه کنید، تابه‌حال چند بار اسم دومینیکا به گوشتان خورده است؟ در کشور دومینیکا قرار است بهشت زمینی را با چشم‌اندازی خاص و فوق‌العاده به دریای کارائیب ببینید. بهشتی بی‌نظیر و بکر که برای جهانگردان، غواصان، کوهنوردان و طبیعت‌گردان فرصتی بسیار ارزشمند است تا در دل طبیعت استراحت کرده و تجربه‌های فراموش‌نشدنی داشته باشند. پس اگر هنوز چیزی درباره سفر به دومینیکا نمی‌دانید یا برای اولین‌بار نام آن را شنیده‌اید، وقت آن رسیده تا با این کشور جزیره‌ای و حیرت‌انگیز آشنا شوید؛ شاید حتی بتواند مقصد بعدی سفرتان هم باشد!

درباره دومینیکا

کشور دومینیکا بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر بادگیر دریای کارائیب است. این کشور که در جنوب گوادلوپ و شمال مارتینیک واقع شده، دارای مناظر آتشفشانی چشمگیر با جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشارها، دریاچه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌های آب گرم بخار و مرتفع‌ترین کوه‌های آتشفشانی است.

دومینیکا را می‌توان در شرق کارائیب پیدا کرد. این جزیره خط ساحلی ناهموار، دهکده‌های ساحلی روستایی و سواحل صخره‌ای ماسه‌ای سیاه متعددی را در خود جای‌داده است که بسیاری از آنها مکان‌های خوبی برای غواصی و شنا هستند. در واقع دومینیکا را می‌توان بهشت غواصان دانست، زیرا این کشور دارای بهترین سایت‌های غواصی برای تماشای دنیای بکر، عجیب و خاص زیر آب است و بسیاری از جهانگردان برای تجربه تورهای غواصی هیجان‌انگیز سفر به دومینیکا را انتخاب می‌کنند.

شگفتی دومینیکا را نه‌تنها در طبیعت بلکه در فرهنگ آن هم می‌توان پیدا کرد. این کشور جایی است که ترکیب جذابی از فرهنگ‌ها را ارائه می‌دهد. فرهنگ بریتانیایی، فرانسوی و هند غربی همگی تأثیر خود را روی فرهنگ دومینیکا گذاشته‌اند و اکنون فرهنگ این کشور رنگ و بویی از هر یک از این کشورها دارد. دومینیکا همچنین بزرگ‌ترین خانه جامعه سرخ‌پوستان کارائیب در شرق کارائیب است. علاوه بر فرهنگ مردم، نقش این تأثیرها را در غذا، هنر، زبان‌ها و آداب‌ورسوم هم می‌توان به‌وضوح دید. دومینیکا که تا اواسط قرن بیستم، مستعمره بریتانیا بود، حالا یکی از کشورهای مشترک‌المنافع است که بیشتر مردم آن به زبان انگلیسی صحبت کرده و در قسمت کوچکی از جزیره هم فرانسوی‌زبانان ساکن هستند. دولت این کشور بر پایه احترام به آزادی مذهب، تامین رفاه و امنیت مردم تشکیل شده و یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای سفر و حتی زندگی آرام و بدون دغدغه در روزهای بعد از بازنشستگی است.

شهر روسو، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین شهر و پایتخت این کشور است. شهری رنگارنگ که می‌توان به معنای واقعی سهمی از بهشت را در طبیعت آن دید. طوفان ماریا در سال ۲۰۱۷ این جزیره را درنوردید و ۹۰ درصد از سازه‌های جزیره را ویران کرد، اما تلاش‌ها برای بازیابی این جزیره به‌خوبی پیش رفت و همچنان هم ادامه دارد. دولت دومینیکا دولتی مستقل و توانمند است که تلاش می‌کند تا با انجام برنامه‌های مختلف از جمله برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری بتواند سرمایه‌های جهانی را برای بهبود و بازسازی زیرساخت‌های این کشور جذب کند. امروز بیشتر روسو با ساختمان‌های مقاوم در برابر طوفان بازسازی شده‌اند. روسو به‌عنوان پایتخت و یکی از زیباترین بندرهای دومینیکا، اولین شهری است که در سفر به دومینیکا از آن بازدید خواهید کرد.

گردش و سفر به دومینیکا

 باتوجه‌به این واقعیت که تنها دو فرودگاه کوچک به این جزیره خدمت‌رسانی می‌کنند، گردشگری و سفر به دومینیکا به طرز قابل‌توجهی بکر، خلوت و پر آرامش است.

سواحل بزرگ، مکان‌های طبیعی جذاب و استراحتگاه‌های بزرگ در اکثر جزیره‌های دومینیکا دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. بسیاری از مردم در یک سفر یک‌روزه از طریق سفر دریایی یا یک سفر چندروزه از راه سایر جزایر مجاور دومینیکا به این کشور می‌آیند و از دیدنی‌ها و جاذبه‌های بی‌مانند دیدن می‌کنند. برخی دیگر زمستان را در دومینیکا می‌گذرانند تا از آب‌وهوای سرد دیگر کشورها فرار کنند و از هوای گرمسیری منطقه لذت ببرند. چیزهای زیادی وجود دارد که گردشگران را به سواحل سرسبز و دلنشین این جزیره می‌آورد.

در سالهای اخیر هم سواحل زیبای دومینیکا به شدت مورد توجه قرار گرفته به طوری که این کشور در سال ۲۰۲۲ به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خارجی توسط جهانگردان انتخاب شد و حالا بسیاری از افراد مشهور جهان و ثروتمندان برای تجربه تعطیلات خاص و متفاوت، دومینیکا را برای سفرهایشان انتخاب می‌کنند.

تور رویایی سفر به دومینیکا با کنکاش

شاید بتوان گفت مهم‌ترین چیزی که در این مقاله قصد داریم به آن اشاره کنیم، همین بخش است. اگر هنوز برای نوروز ۱۴۰۳ هیچ برنامه‌ای ندارید و نمی‌دانید که تعطیلات خود را چطور سپری کنید، تور رویایی سفر به دومینیکا، پیشنهاد کنکاش به شماست. این تور برای اولین بار توسط کنکاش طراحی شده و قرار است در نوروز ۱۴۰۳ برای علاقه‌مندان برگزار شود. بدون شک این سفر، متفاوت‌ترین سفر نوروزي شما خواهد بود.

با تور نوروزی کنکاش در سال ۱۴۰۳، می‌توانید سفری بسیار لوکس را تجربه کنید؛ از اقامت در هتل‌های درجه یک و پنج ستاره دومینیکا گرفته تا سفر دریایی و حضور در جشن‌های مهیج در کشتی کروز بر فراز دریای کارائیب، از جمله ویژگی‌های این تور به شمار می‌رود. همچنین بازدید از دیدنی‌ترین نقاط دومینیکا نیز در این تور گنجانده شده است.

جاذبه‌های گردشگری دومینیکا

اگر بخواهیم بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های طبیعی و دیدنی این کشور را لیست کنیم، باید ساعت‌ها و روزهای زیادی را برای این کار در نظر بگیریم؛ زیرا دومینیکا شگفتی‌های زیادی دارد که هنوز کاوش نشده‌اند و می‌توان زمان زیادی برای  گردش و لذت بردن از آنها صرف کرد، پس بیایید در ادامه نگاهی به برخی از دیدنی‌های دومینیکا داشته باشیم که با انتخاب این کشور زیبا قرار است برنامه سفرمان باشد.

پارک ملی مورن ترویس پیتونز

پارک ملی مورن ترویس پیتونز (Morne Trois Pitons) اولین و مهم‌ترین جواهر گردشگری در دومینیکا است. این پارک که بخش زیادی از قسمت‌های داخلی و کوهستانی جزیره را شامل می‌شود، یک جزیره بارانی است که از جنگل‌های انبوه با سرخس‌های غول‌پیکر و ارکیده‌های وحشی پوشیده شده است. نام این پارک ملی را می‌توان در لیست میراث جهانی یونسکو پیدا کرد و این به ما از اهمیت بیشتر این پارک می‌گوید.

مساحت پارک حدود ۱۷۰۰۰ جریب است و شامل دریاچه‌های زیبایی مانند دریاچه جوشان، دریاچه بوئری پوشیده از مه، درختان سربه‌فلک‌کشیده، دیگر جاذبه‌های طبیعی و  بسیاری از زیباترین آبشارهای دومینیکا می‌شود.


از جمله دیگر آبشار‌های معروف و دیدنی‌ که در این پارک قرار دارد، آبشار ویکتوریا، آبشار ترافالگار، استخر زمرد، و میدلهام فالز در تنگه تیتو  است.

اگر اهل سینما و فیلم باشید، احتمالا شخصیت جانی دپ در فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب را به‌خاطر دارید، جالب است بدانید که یکی از فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب هم در این نقطه جادویی فیلم‌برداری شده است.

این پارک شگفتی دیگری نیز دارد؛ شگفتی بی‌نظیری که آن را با نام دره بخارآلود می‌شناسند. دره بخار‌آلود منطقه‌ای از حوضچه‌های گلی جوشان، چشمه‌های آب گرم رنگارنگ و آب‌فشان‌های کوچک است. اگر در سفر به دومینیکا نمی‌دانستید دیدن این پارک ملی حیرت‌انگیز را از کجا شروع کنید، توصیه می‌کنیم به روستای لاودات بروید. یکی از بهترین نقاط شروع برای بازدید از پارک، روستای لاودات در ۱۱ کیلومتری روسو است.

دریاچه جوشان

دریاچه جوشان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پارک ملی مورن ترویس پیتونز است. بعد از یک پیاده‌روی سخت و سه‌ساعته و در میان جنگل‌های انبوه مورن، چشمتان به این حوضچه سبز‌رنگ و وهم‌آوری خواهد خورد که آب آن از دل زمین می‌جوشد و بالا می‌آید.

اگرچه پیاده‌روی تا رسیدن به این دریاچه سخت و طاقت‌فرسا است، اما این دریاچه آن‌قدر دیدنی و حیرت‌انگیز است که به‌محض دیدن آن با خودتان می‌گویید، ارزشش را داشت! البته یادتان باشد که بادگیر همراه داشته باشید، زیرا نسیم خنکی که از سمت دریاچه می‎وزد ممکن است برخی از گردشگران را آزرده کند.

زمین‌شناسان بر این باورند که این دریاچه ۶۳ متری که به طور فعال در حال جوشش است و دومین دریاچه بزرگ جهان است، یک فومارول سیل‌زده است. فومارول شکافی در پوسته زمین است که اغلب در اطراف آتشفشان‌ها ایجاد می‌شوند و به گازهای داغ اجازه می‌دهد از گدازه‌های مذاب زیر زمین بیرون بیایند. دمای لبه دریاچه بین ۸۲ تا ۹۲ درجه سانتی‌گراد است و مرکز آن در نقطه‌جوش قرار دارد. اگر پس از طوفان‌‌‌های محلی تصمیم می‌گیرید به سمت این دریاچه پیاده‌روی کنید، حتماً مراقب باشید و با دقت و احتیاط بیشتری مسیر را جلو بروید، زیرا مسیر صاف و گل‌آلود می‌شود. حتی بهتر است راهنماهای محلی را همراه خود ببرید یا از خدمات تور دومینیکا استفاده کرده و راهی دریاچه شوید.

آبشار ویکتوریا

یکی از چشمگیرترین و دیدنی‌ترین آبشارهای جزیره، آبشار ویکتوریا است. این آبشار در پارک ملی مورن ترویس پیتونز توسط رودخانه سفیدی تشکیل شده است که بر فراز صخره‌ای به یک استخر گرم در زیر آبشار می‌رود. مواد معدنی به آب این آبشار، رنگ سفید شیری می‌دهند.

پیاده‌روی در این منطقه هم تقریباً یک مسیر ۴۰ دقیقه‌ای است که شامل عبور از رودخانه و تخته‌سنگ و… است، اما این آبشارهای زیبا و خود رودخانه ارزش دیدن دارند. در انتها می‌توانید تنی به آب بزنید و از آب گرم آنجا لذت ببرید. اکیداً توصیه می‌شود همراه خود یک راهنمای محلی که به مسیر آشناست داشته باشید، زیرا بخشی از پیاده‌روی نیاز به عبور از روی صخره‌های صاف و مسیرهای سخت دارد، در ضمن همراه داشتن لباس و کفش مناسب را هم فراموش نکنید.

آبشار ترافالگار

پیاده‌روی به سمت آبشار ترافالگار یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی و ترکینگ در سطح جزیره برای طبیعت‌گردان است. این آبشارهای دوقلو که با نام مادر و پدر شناخته می‌شوند، در پایان یک پیاده‌روی آسان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای در جنگلی از گیاهان زنجبیل و ارکیده وانیلی قرار دارند. جریان اصلی خنک آبشار ترافالگار از کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد و در پایین با یک چشمه معدنی آب گرم پیوند می‌خورد.

می‌توانید در استخرهای آبی سردوگرم نزدیک و در کنار سنگ‌های گوگردی نشسته، پای آبشار تنی به آب بزنید، خستگی راه، سفر، استرس‌ها و فشارهایی را که در بدنتان حس می‌کنید، به آب گرم یا سرد این استخرها دهید و بعد از یک طبیعت‌گردی دوست‌داشتنی، حسابی از طبیعت لذت برده و ریلکس کنید.

ساحل مرو

 ساحل مرو یکی از محبوب‌ترین مناطق ساحلی این جزیره است. وقتی از روسو حدود ۲۵ دقیقه رانندگی کنید، به این جزیره که یک مکان مناسب برای پهلوگیری کشتی‌های کروز است، خواهید رسید. می‌توانید صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر کرایه کنید و از کلبه‌های بامبوی عجیب‌وغریبی که در امتداد خط ساحلی تنقلات و نوشیدنی می‌فروشند، خوراکی تهیه کنید. اگر دنبال فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مختلفی هم هستید که بتوانید در پورتسموث، دومین شهر بزرگ دومینیکا انجام دهید، به ساحل لاک‌پشت بنفش بروید. این ساحل یکی دیگر از سواحل شن‌های ماسه‌ای به رنگ بژ است که در میان نخل‌ها، رستورانی محبوب در لبه آن قرار دارد.

اگر هم عاشق مهمانی‌های لوکس و متفاوت هستید، بهترین کار این است که سراغ تورهای کشتی کروز در ساحل روسو رفته و یک شب رویایی را تجربه کنید.

ساحل باتیبو

ساحل باتیبو جایی است که ادعا دارد می‌تواند در رقابت برای زیباترین ساحل در دومینیکا، برنده باشد. ساحل وحشی و دورافتاده باتیبو در ساحل شمالی جزیره واقع شده است.

دسترسی به ساحل یک ماجراجویی خاص و ویژه است. با استفاده از وسایل نقلیه مختلفی می‌توانید تا نزدیک پارک این ساحل بروید و مسیر باقی‌مانده تا ساحل را پیاده‌روی کنید. وقتی به باتیبو رسیدید، خواهید دید که این مسیر طولانی و پیاده‌روی بعدش ارزشش را دارد! جنگل‌های انبوه از نخل‌های نارگیل در حاشیه ساحل قرار گرفته‌اند و قله‌های سبزی که از دوردست توجه‌‌ها را به خودشان جلب می‌کنند، دیده می‌شود. جای تعجب نیست که این ساحل جذاب مکانی برای یکی دیگر از فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب بوده است. توجه داشته باشید که دسترسی به این ساحل ۵ دلار هزینه دارد.

روسو، پایتخت دومینیکا

روسو را با قله‌های سرسبز، مجموعه‌ای رنگارنگ از کلبه‌ها و غرفه‌های شلوغ بازار و آب‌وهوای خنک می‌شناسند. برخلاف دیگر پایتخت‌ها در کشورهای حوزه کارائیب، هیچ فروشگاه زنجیره‌ای پرزرق و برقی در شهر وجود ندارد و فقط می‌توان به فروشگاه‌های محلی و فضایی دوستانه دسترسی داشت. سال ۲۰۱۷ طوفان ماریا بیشتر ساختمان‌ها و مناطق شهری روسو را ویران کرد، اما امروز شهر بازسازی قابل‌توجهی را تجربه کرده است و بسیاری از سازه‌های جدید آن در برابر طوفان مقاوم هستند.

اسکله روسو دارای تفرجگاه ساحلی و اسکله کشتی‌های کروز است که در فصل شلوغ زمستان مملو از بازدیدکنندگان و گردشگران مختلف می‌شود. در نزدیکی اسکله و در بازار قدیمی مرکز شهر، مردم میوه‌های استوایی تازه، سبزی‌های محلی، سبدها و سوغاتی‌های پوسته نارگیل می‌فروشند. کلیسای جامع کاتولیک سنت پاتریک که کلیسای قرن نوزدهمی به سبک گوتیک – رومانسک است یکی از دیدنی‌های مهم شهر محسوب می‌شود. دیگر کارهای محبوب برای انجام در روسو شامل قدم‌زدن در باغ گیاه‌شناسی دومینیکا و کاوش در تاریخ جزیره و دیدن موزه جمع‌وجور دومینیکا است. در اینجا، نمایشگاه‌های جالبی در مورد تجارت برده و همچنین فرهنگ کریول و آمریکایی خواهید دید.

کلام آخر

شاید زندگی در دومینیکا، جزیره شرقی دریای کارائیب، آن زندگی مدرنی نباشد که بعضی‌ها انتظار دارند، اما این جزیره در کنار همه پیشرفت‌ها و امکانات روز‌افزونی که داشته، امروز یکی از بهترین و محبوب‌ترین مناطق برای سفر است. سفر به دومینیکا یعنی سفر به قلب آرامش زمین، جایی که جزء دیدن طبیعت بکر و جذابیت‌های آن، چیزی شما را شگفت‌زده نخواهد کرد. علاوه بر این، افراد زیادی از قدرت پاسپورت دومینیکا خبر دارند و می‌خواهند از طریق پاسپورت این کشور، آزادی سفر، بهشت مالیاتی و آینده خود را تضمین کنند. دومینیکا امروز کشوری است که می‌تواند یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای اخذ شهروندی دوم باشد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و مدیران بعد از بازنشستگی برای زندگی در کشوری آرام و امن راهی دومینیکا می‌شوند، تعداد زیادی از جوانان هم که کارشان دورکاری و ریموت از محل زندگی است، ترجیح می‌دهند دومینیکا را انتخاب کرده و دور از هیاهوی زندگی مدرن در شهرهای شلوغ و بزرگ دنیا، مشغول کار و فعالیت باشند.

مجموعه کنکاش نماینده رسمی دولت دومینیکا در ایران است. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی دومینیکا و همچنین جهت هماهنگی‌های بیشتر برای تور سفر به دومینیکا در نوروز سال ۱۴۰۳ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:

عکس ها و تصاویر کشور دومینیکا (مردم، طبیعت، نقشه)

دومینیکا روی نقشه (دومینیکا با چه کشورهایی هم‌ مرز است ؟)

دین مردم دومینیکا چیست؟

زبان مردم دومینیکا چیست؟

بدون کامنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *